Kilencen sérültek meg turbulencia miatt a Ryanair egyik járatán
A Berlinből Milánóba tartó repülő pilótája kényszerleszállást hajtott végre.
A Berlinből Milánóba tartó repülő pilótája kényszerleszállást hajtott végre.
Repülés közben kellemetlen meglepetéseket okozhatnak a légáramlás-változások. Svéd és spanyol kutatók a mesterséges intelligenciát vetnék be, hogy megelőzzék a turbulencia okozta problémákat.
A géppel még éppen el tudtak volna repülni Miamibe, onnan azonban nem szállhatott volna fel egyhamar újra a biztonsági előírások miatt.
Az Air Europe járatán volt olyan utas, akit a csomagtárolóból kellett leszedni. A Madridból Uruguayba tartó Boeing Brazíliában hajtott végre kényszerleszállást.
Bőkezű kártérítést ajánlott fel a Singapore Airlines azoknak az utasainak, akik a súlyos turbulenciába került járaton utaztak.
Az Emirates a világ légitársaságai közül elsőként csatlakozott ahhoz a programhoz, melynek köszönhetően pilótái valós idejű információkat kapnak a légörvények elhelyezkedéséről, majd ennek megfelelően módosíthatják az útvonaltervet. Az együttműködéstől az Emirates a repülés kényelmének további javítását, üzemanyag-megtakarítást, és alacsonyabb szén-dioxid kibocsátást vár.
4,6 másodperc alatt zuhant mintegy 54 métert a gép.
A dublini repülőtéren landolt a Qatar Airways QR017-es járata, amelynek fedélzetén hat utas és a személyzet hat tagja sérült meg.
Heten még mindig az intenzív osztályon fekszenek négy nappal a balesetet követően.
Turbulencia miatt szörnyethalni egy repülőn? Az e heti eset nem példátlan, de nagyon ritka. A megelőzés technikájával egyelőre csak kísérleteznek. Közben a klímaváltozás súlyosbíthatja a kilátásokat.
A 73 éves Geoff Kitchen a hétvégét az unokáival töltötte, majd felszállt a később erős turbulenciába kerülő utasszállítóra, hogy elinduljon indonéziai és ausztráliai, hathetes nyaralására.
Rosszabb alvást, rázósabb repülőutakat, több villámlást és több vulkánkitörést is okozhat a klímaváltozás – hívja fel a figyelmet Szabó Amanda Imola meteorológus-éghajlatkutató egy friss cikkben, mely nem fest túl jó képet a következő néhány évtizedről.
Az osztrák Turbulence Solutions nevű cég állítja, hogy a repülőgépen utazók turbulenciaterhelése 80 százalékkal is csökkenthető, és ehhez nem kell más, mint egy két méter hosszú rúd és néhány érzékelő.
Az elmúlt hetek balesetei után érdemes tudni, hogy bevezetés előtt állnak az első technikai megoldások, amelyek enyhíthetik a repülőgép hirtelen megrázkódtatásait.
Egyelőre nem tudni, hogy az utas használta-e a biztonsági övét.
A gépen utazott Matthew McConaughey és a felesége is, aki egy videót is közzétett a fedélzeten uralkodó kaotikus állapotokról.