Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Törökország július 7-étől 40 százalékkal emeli a Kínából importált autók vámját; Recep Tayyip Erdogan török elnök erről szóló rendelete a szombati kormányközlönyben jelent meg.
A minimálisan 7 ezer dolláros vám a benzin-, dízel-, hibrid- és elektromos járművekre egyaránt vonatkozik.
Elemzők szerint a vámemelés hátterében az áll, hogy a török kormány korlátozni próbálja az importot és csökkenteni a folyó fizetési mérleghiányt. Tavaly Törökország egyszer már emelte a kínai elektromos autókra kivetett vámokat.
A török hatóságok szigorú monetáris politikával és a folyó fizetési mérleg hiányának mérséklésével próbálják lassítani az inflációt, amely májusban évi 75,5 százalék volt az áprilisi 69,80 százalék után. Fatih Karahan, a török központi bank elnöke kedden azt mondta, hogy májusban tetőzött az infláció, éves üteme az év végére jelentősen, 38 százalékra lassul.
Amíg az EU csak tervezi, addig az USA lépett is: Joe Biden amerikai elnök nemrég jelentette be, hogy az Egyesült Államokba bevitt kínai elektromos autókra az eddigi 27,5 helyett 102,5 százalékos vám lesz érvényes.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.