szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hibázott a marketingcsapat, kihagyták a szerződésekből a #Budapest kitételt. Volt, aki még azt se jelezte, hogy Magyarországon van, miközben a fővárosban pózolt.

Sok, a Budapest Influencer Tripre meghívott külföldi influenszer nem is jelezte posztjaiban azt, hogy Budapesten van, írja a hétfői Népszava. Bár a feladatuk az volt, hogy képeket, videókat posztoljanak, és tegyék vonzóvá követőik számára a fővárost, többük posztjaiban nemhogy a várost, de Magyarországot sem sikerült megnevezni. Egyik legismertebbjük, Haley Kalil például egyik videója alatt helyszínként Prágát jelölte meg.

Az influenszernyaraltatást az Orbán Ráhelhez szorosan kötődő Magyar Turisztikai Ügynökség Spice of Europe elnevezésű, a Z generációt célzó kampányának keretében rendezték. Gerő Gábor, az influenszermarketinggel foglalkozó Limitless Creativity tulajdonosa azt mondta a lapnak, úgy tűnik, a szerződésekbe nem foglalták bele, hogy az influenszerek jelezzék, pontosan hol tartózkodnak. Bányai Judit, a Nemakarokbeleszólni nevű oldal alkotója, a Fókuszcsoport nevű YouTube-csatorna vezetője azt mondta a Népszavának, hogy minden ilyen szerződésben pontosan kikötik az influenszereknek, hogy mit várnak el, és ebben az esetben ez a helyszín megjelölése lett volna. Hiszen azt pontosan tudjuk, hogy mindez fizetett volt, mert ők mindent tartalmat elláttak az #ad – #hirdetés – hashtaggel. Bányai azt mondta, “fogalma sincs”, hogy hibázhatott ekkorát a Spice of Europe marketingcsapata.

Külföldi influenszerek mutatják meg a magyar turisztikai ügynökség megbízásából, mire nem lesz pénze a legtöbbeknek, akik Budapestre látogatnak

Ötven influenszer, százmilliónál is több követő, megszámlálhatatlan bejegyzés a magyar fővárosból. Elindult a Budapest Influencer Trip, amelynek célja, hogy tartalomgyártókon keresztül népszerűsítse a várost a turisták körében. Az már más kérdés, hogy hány turista engedhetné meg magának azt az utazást, amit az Instagramon lát.

A május végi hétvégén 50 külföldi és 100 hazai influenszert buliztatott a fővárosban az MTÜ. A nemzetközi vendégek sorában ott volt a 25 millió követővel rendelkező David Dobrik youtuber és a 26 milliós táború Hannah Stocking is, a hazai mezőny legismertebb arca pedig Whisper Ton volt, aki a bulihétvége után törölt minden tartalmat az Instagramjáról, feltehetőleg az adófizetők pénzén végrehajtott rongyrázásra válaszul érkező negatív reakciók miatt. Ő utóbb visszatette a tartalmait.

A vendégek közül a magyaroknak nem fizettek, a külföldieknek igen, a tevékenység mellett a szállásért, ellátásért is, vélekedések szerint a bulihétvége költsége akár egymilliárdos, ha nem több volt. Fónagy János államtitkár szerint a program nemzeti érdek volt.

Az influenszerek több milliárd forintot mozgatnak meg, de a hirdetéseik még mindig problémásak

Burkolt reklámozásért hat nagyágyút vizsgál a Gazdasági Versenyhivatal. Az egyiküket közpénzen nyaraltatja egy állami cég, majd mindent töröl az Insta-fiókjáról. Mi folyik a magyar influenszereknél?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!