Az influenszerek több milliárd forintot mozgatnak meg, de a hirdetéseik még mindig problémásak

12 perc

2024.05.29. 10:40

2024.05.29. 12:33

Burkolt reklámozásért hat nagyágyút vizsgál a Gazdasági Versenyhivatal. Az egyiküket közpénzen nyaraltatja egy állami cég, majd mindent töröl az Insta-fiókjáról. Mi folyik a magyar influenszereknél?

Hat hazai influenszerrel szemben indított versenyfelügyeleti eljárást a Gazdasági Versenyhivatal. Mindannyian tényleg széles körben ismert, első ligás véleményvezérek: Forstner Csenge, Halmi Bence, Kása Roland (Rolix) és két régebbi motoros, Dancsó „Videómánia” Péter, illetve a most már főként a Street Kitchen arcaként ismert Fördős „Zé” Zoltán csúszott el. Meg a Forbes idei influenszerlistáján a második legértékesebbként végzett Whisper Ton, akivel most nem tudni, mi van, mert a Budapest Influencer Tripen való jelenése után mindent törölt az Instájáról.

Az influenszerekre, pontosabban a bennük rejlő marketingpotenciál kiaknázására már itthon is komoly iparág épült ki, a jövője pedig még kecsegtetőbb. A színtér szereplői már nem csak a fiatalok életében játszanak egyre nagyobb szerepet, bár az idősebbek még jellemzően inkább kényszerből követik az eseményeket.

A szülők is ezt nézik – mert kénytelenek

Az influenszermarketing Magyarországon is egyre nagyobb biznisz. Az elmúlt években 4-5 milliárd forintot is toltak hirdetők a véleményvezérek megvásárlásába, és a bővülés még a romló gazdasági környezetben is elérte az évi 30 százalékot. A szegmens első hazai, „rendes” feltérképezése viszont csak nemrég történt meg, az IAB Hungary megbízásából. Az adatok impozánsak: 2023-ban a teljes piac a várakozásokon felülit ugrott, és már 6,2 milliárd forintot tett ki.