szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vasárnap este helyett kedden hajnalban ért haza 150 magyar turista Bulgáriából.

32 órás késéssel érkezett haza Bulgáriából egy 150 fős magyar turistacsoport, miután előbb órákat késett, majd egyszerűen törölték a járatukat, amely a burgaszi reptérről tartott volna Debrecenbe – számolt be az RTL Híradó.

Többen már a konzulátust is hívták, miután alig kaptak információt a becsekkolási zónában ragadva. Később pelenkákat és inzulinos gyógyszert osztottak ki azoknak, akiknek szükségük volt rá.

Jakócs Áron, a Robinson Tours igazgatója az RTL Híradónak nyilatkozva azt állította, hogy a repülő meghibásodott, ezért nem tudott felszállni.

Vasárnap éjszaka végül egy hotelben szállásolták el, majd hétfőn ismét a reptérre szállították őket, csakhogy a hétfői járat is kilenc órát késett.

Az utóbbi hetekben egymást érték a hosszú késések és járatkimaradások. Budapesten volt, hogy 40 órát vártak az utasok. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter ma arról beszélt, hogy a káoszt elsősorban a légiirányítás és a nagy átmenőforgalom okozza. Ez egyrészt az ukrajnai háború miatt alakult ki, másrészt szerinte abból adódik, hogy Magyarországon alacsony a légtérhasználati díj.

Tegnap a hvg.hu-n arról írtunk, hogy milyen problémák vannak a légiforgalmi irányítóknál, akik szerint a káoszt tovább fokozza, hogy a légitársaságok is trükköznek, és rájuk tolják a felelősséget:

Sok a probléma a légi forgalmi irányítóknál, de szerintük a légitársaságok is trükköznek

A légiforgalmi irányítók szerint a járatkésések és a légi közlekedés problémáinak megoldásához a légitársaságok és az irányítók közötti együttműködés kulcsfontosságú lenne, jelenleg azonban a légitársaságok kihasználják jobb érdekérvényesítő képességüket, és rájuk tolják a felelősséget.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!