Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
A légiforgalmi irányítók szerint a járatkésések és a légi közlekedés problémáinak megoldásához a légitársaságok és az irányítók közötti együttműködés kulcsfontosságú lenne, jelenleg azonban a légitársaságok kihasználják jobb érdekérvényesítő képességüket, és rájuk tolják a felelősséget.
Az elmúlt hetek késései miatt a légi forgalmi irányítók attól tartanak, hogy a kaotikus helyzetet agresszív eszközökkel próbálja megoldani a kormány, ami szerintük rontaná a cég működését – írta a Telex. Helyzetüket tovább nehezíti, hogy szerintük kommunikációs hátrányban vannak a légitársaságokkal szemben, amelyek több erőforrást fordíthatnak professzionális lobbira, és több csatornán is elérhetik az utasokat és a sajtót.
A légitársaságok gyakran a légi forgalmi irányítókat hibáztatják, ám a forgalmi irányítók szerint a késések egy részéért a légitársaságok is felelősek: sokszor irreális menetrendeket terveznek, amelyeket csak kivételesen szerencsés esetben lehet tartani. Ha ez nem sikerül, a felelősséget másra hárítják.
A légi forgalmi irányítók szerint a pilóták sem mindig jó partnerek, olykor trükköznek. Például a repülési tervben olyan magasságot adnak meg, amit valójában nem akarnak használni, hogy költséghatékonyabb szektorba kerülhessenek. Ezáltal az irányítókra hatalmas pluszteher hárul: az előrejelzésben kevesebb gép szerepelt egy bizonyos magasságszektorban, viszont nincs idő helyet keresni neki, koordinálni a többi szektorral, az irányító inkább megoldja, és igyekszik valahogy biztonságosan továbblapátolni a gépet a következő országba.
Emellett az ukrajnai háború is bonyolítja a helyzetet, hiszen a légiirányítók szerint vannak pilóták, akik makacsul ellenállnak bizonyos utasításoknak. Ilyen az, hogy az ukrán határtól a háború miatt 5 tengeri mérföld távolságot kell tartani, de vannak pilóták, akik még ennyire sem hajlandók megközelíteni az ország légterét, ami nehezíti az irányítók munkáját. Egy esetleges rossz időjárás csak tovább rontja ebben a térségben a helyzetet.
A légi forgalmi irányítók és a légitársaságok közötti konfliktus hátterében a költségcsökkentés áll – állítják az irányítók.
A jelenlegi helyzetben az irányítóknak egyszerre kellene költséget csökkenteniük – ezt célozzák az Egységes Európai Égbolt (Single European Sky, SES) törekvései is – és kapacitást növelniük.
Magyarország volt az első Európában, ahol 24 órában szabad útvonalú légtér (Free Route Airspace – FRA) működött, ami növelte a hazánk feletti légtér forgalmát, majd 2014-től az ukrajnai háború tovább fokozta a térség leterheltségét, az irányítás pedig nem volt képes tartani az ütemet, mert az új munkavállalók képzése elmaradt az igények növekedésétől.
Ez az oka annak, hogy
a német Karlsruhe mellett Budapest az egyik neuralgikus pontja az európai légi forgalmi irányításnak a megnövekedett terhelés és a létszámhiány miatt.
Emellett a pilótahiány is nehezíti a helyzetet. Abban mindenki egyetért, hogy a légi katasztrófák elkerülése miatt a pilóták pihenőideje szent és sérthetetlen. A légitársaságok – amennyiben tehetnék – még több járatot indítanának, de nem tudnak, mert nincs elég emberük – írja a lap.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.
1978 óta egy és ugyanaz a kérdés: lehet-e valaki olyan jó Superman, mint amilyen Christopher Reeve volt?
Két tankert is megtámadtak a jemeni húszik pár nap leforgása alatt a Vörös-tengeren. Az akciókról és a süllyedő hajókról látványos videókat forgattak.
A hízelgést és a fenyegetést felváltva alkalmazva szavaztatta meg a republikánusokkal Donald Trump a „gyönyörű” költségvetési törvényt.
Az elnök nem vette jó néven, hogy korábbi szövetségese harmadik politikai erőt alapítana. Hogyan babrálhat ki Elon Musk Donald Trumppal?
Közel-keleti válság ide vagy oda, a világ szinte fürdik az olajban.