szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új rendszer csökkenti a súrlódást, és hatékonyabbá teszi a tekerést.

Egy kerékpárgyártó startup olyan tengelyhajtású kerékpárt épített, amely 49 százalékkal csökkenti a súrlódást a hagyományos láncos biciklikhez képest. Ez a gyártó szerint azt is jelenti, hogy kisebb erőbefektetéssel nagyobb távolságokat tehetünk meg a bringával, mint a hagyományos változatokkal.

Noha a tengelyhajtású biciklik korántsem új találmányok, az elsőket már az 1890-as években bemutatták, az újdonság az, hogy ebben kerámia csapágyak érintkeznek különleges fogaskerekekkel, ami az erőátvitelt rendkívül hatékonnyá teszi.

A prototípus kritikusai szerint azonban sem a tengelyhajtás, sem a kerámia csapágyazás nem új ötletek. Sőt, a régi láncos megoldás mellett szól az is, hogy a láncok sokkal olcsóbbak, és hosszú távon könnyebben karbantarthatók. Szerintük ettől a találmánytól ismét csak azt várják, hogy gazdag emberek a hátrányai ellenére is rákapnak majd.

Az egyik pillanatban még villamos, a következőben már „libegő” – izgalmas járműkoncepciót vázolt egy magyar tervező (videó)

Már egy díjat is elnyert Kiss Botond formatervező érdekes koncepciója, mely a városi közlekedés több problémáját is megoldhatná.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!