Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Az M1 szerint ez a lehetőség is felmerült a magyar–szlovák egyeztetésen, és szakértők szerint meg is valósítható.
A magyar–szlovák egyeztetéseken felvetődött, hogy ha Ukrajna nem biztosítja az olajszállítást Magyarország és Szlovákia felé, akkor válaszlépésként nem zárható ki az a lehetőség, hogy korlátozzák vagy felfüggesszék az Ukrajna felé menő áramszolgáltatást – értesült az M1. A csatorna péntek déli Híradójában szakértők megerősítették, hogy szlovák–magyar koordinálással elvileg ez az exportkorlátozás megvalósítható.
Ukrajna alapvetően nettó áramexportőr ország, csakhogy Oroszország a háború során megsemmisítette az ukrán áramtermelési kapacitás kétharmadát – a kormányközeli Századvég szerint háromnegyedét –, így most már ők is importra szorulnak. Ukrajna áramimportjának nagyjából 40 százaléka az ukrán–magyar határon megy keresztül – írta az MTI.
A szabolcsbákai Mavir-állomás az egyik fő csomópontja az európai és az ukrán villamosenergia-rendszernek. Ez az egyetlen olyan magyarországi és uniós alállomás, ahol vannak 750 kV-os rendszerelemek.
Gulyás Gergely a múlt heti kormányinfón már utalt arra, hogy a magyar kormány kezében van egy ilyen importkorlátozó eszköz is, de akkor azt is mondta, hogy ezt nem használnák zsarolásra.
Mint ismert, Ukrajna az olajszállítás leállítását helyezte kilátásba Magyarország és Szlovákia felé. Ez a gyakorlatban egyetlen orosz vállalat, a Lukoil olaját érinti, azt tiltanák ki az ukrán csőrendszerből. Szijjártó Péter külügyminiszter az ukrán lépésre válaszul bejelentette, hogy Magyarország blokkolja az uniós békekeret 6,5 milliárd eurójának kifizetését, amíg Ukrajna nem lazít a Lukoilra vonatkozó szankciókon. Magyarország egyébként már hónapok óta blokkolja a békekeret-kifizetéseket.
A külügyminiszter kedden azt is állította, hogy hiába kezdeményezte Szlovákiával együtt az Európai Bizottság fellépését Ukrajnával szemben az olajszállítások tiltása miatt, egy hét alatt sem történt semmi. Másnap az Európai Bizottság jelezte, hogy igenis vizsgálódnak, már múlt hét óta.
A Mol közben a háttérben a megoldásokon dolgozik. Az olajtársaság jelezte, hogy kész átvenni az orosz kőolaj tulajdonjogát az orosz–ukrán határon, és ezzel saját kockázatára hozhatja be Magyarországra és Szlovákiába a Barátság kőolajvezetéken keresztül. A másik megoldás az lenne, hogy a Horvátországon keresztül érkező Adria vezetéken keresztül növelné a Mol a volument, ez azonban jóval magasabb beszerzési és szállítási költségekkel járna.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A gyülekezés joga arról szól, hogy egy véleménycsoport megmutatja magát köztéren a köznek: „Itt vagyunk, ezt gondoljuk, ilyenek vagyunk, ezt akarjuk!” Aki ezt nem teheti meg, az az önkifejezés, a közéletben való részvétel alapvető jogától van megfosztva.
A minisztérium sem tagadta, hogy nagykövetségeknek is levelet írt a Pride betiltásáról.
A SpaceX egy dinamikus felületen közvetíti, merre jár a Dragon űrhajó.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.