Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Ennek azonban komoly veszélyei vannak. Másik megoldásként az Adria vezetéken érkezhet több olaj, ez azonban jelentős többletköltségekkel járna.
A Mol a háttérben jelezte: kész átvenni az orosz kőolaj tulajdonjogát az orosz–ukrán határon, és ezzel saját kockázatára hozhatja be Magyarországra és Szlovákiába a Barátság kőolajvezetéken keresztül – írja a Portfolio több forrásra hivatkozva. Hozzáteszik: „Valószínűleg az Európai Bizottság is erre tehet javaslatot a cégnek, miután minden irányból begyűjti az információkat, és az üzemanyaghiánnyal riogató politikusi nyilatkozatok mellett megállapítja a valós ellátásbiztonsági helyzetet”. Az érintettek szerint egyelőre nem fenyeget üzemanyaghiány.
A másik megoldás az lenne, hogy a Horvátországon keresztül érkező Adria vezetéken keresztül növelné a Mol a volument, ez azonban jóval magasabb beszerzési és szállítási költségekkel járna, a Mol ezért inkább az első megoldás felé hajlik – írja a lap. Azonban benne van a pakliban, hogy az ukrán kormány válaszul újabb szankciókat vezet be, hogy elérjék az európai államok leválását az orosz olajról.
Ezt technikailag úgy lehetne kijátszani, ha a Mol papíron például kazah olajat vásárol, de valójában mégis orosz kőolaj érkezik a vezetékben, „ahogy azt a Barátság kőolajvezeték északi ágán most is látjuk Lengyelország és Németország irányába” – fogalmaz a lap. Ezt arra hivatkozva írják, hogy tudomásuk szerint a Berlin melletti Schwedt finomítóba papíron kazah kőolaj érkezik, amelynek a tulajdonságai kísértetiesen hasonlítanak az orosz Ural kőolajtípus (REB) tulajdonságaira.
Ha az ukránok ezt sem fogadják el, akkor a Mol kénytelen lesz az Adria vezeték felé terelni a nem Oroszországból származó importot, amivel kellő mennyiségű naftával tudná ellátni a százhalombattai és pozsonyi finomítóit.
A Mol a tranzittal óriási kockázatot vállalna, amelyre megpróbálhat biztosítást kötni, ez azonban nagy többletköltséggel járna, ráadásul az ukrán kormány közvetlenül gyakorolhatna nyomást a vállalatra. Egy esetleges összefeszülést a magyar autósok is megéreznének, hiszen borítékolhatóan nőnének az üzemanyagárak.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.