szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az áruház azt kéri a vásárlóktól, hogy vigyék vissza a lisztet, blokk nélkül is visszafizetik az árát.

Szalmonella-szennyezést találtak egy Szlovéniából Magyarországra érkezett hajdinalisztben, ezért a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) felszólítására az érintett áruházlánc, az Aldi kivonta a terméket a forgalomból – derült ki az NKFH közleményéből.

A magyar fogyasztóvédelmet a szlovén társhatóság tájékoztatta a problémás Happy Harvest márkájú hajdinalisztről. A szennyzésre vállalati önellenőrzés során derült fény.

Az NKFH szerint a magyar fogyasztói szokásokat figyelembe véve, ha a hajdinaliszt hőkezelést kap (sütés vagy főzés), betartva a helyes konyhai higiéniát, akkor nem okoz betegséget. Ugyanakkor azt ajánlják, hogy ne fogyassza el senki.

Az Aldi azt kérte, hogy a terméket vigyék vissza bármelyik üzletükbe és blokk nélkül is visszafizetik az árát.

A szalmonellás termék adatai:

  • A termék megnevezése: Hajdinaliszt
  • Márka: Happy Harvest
  • Tételszám: 241121759
  • Minőség megőrzési idő: 2025.11.20.
  • Gyártó: Mlinotest d.d. (Szlovénia)
  • Magyar forgalmazó: Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!