Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Bár a károk súlyosak és kiterjedtek, személyi sérülésről egyelőre nem érkezett hír.
„A számos, önmagában is komoly zavart okozó haváriahelyzet miatt a MÁV-csoport Budapesti Területi Igazgatósága vasútikatasztrófa-sújtotta területté nyilvánította a főváros és a Balaton térségét” – közölte a MÁV, hozzátéve, hogy a „brutális vihar” az ország szinte minden vasúti fővonalán rendkívül súlyos károkat okozott.
Mint írták, több helyen tövestül kicsavart fák és ember nagyságú ágak zárják el a sínpályát vagy szakították le a felsővezetéket, esővíz mosta alá a pályatestet, több vonat pedig kidőlt fáknak ütközött. Jelenleg a balatoni, a győri, a váci, a veresegyházi, a lajosmizsei, az egri, valamint a szegedi vonalakon autóbuszok járnak a ceglédi, az újszászi, valamint Pécs és Szekszárd térségében, illetve a Szeged–Hódmezővásárhely közötti vasútvillamosoknál akadozik a közlekedés.
„Az Országos Haváriaközpont a teljes MÁVBusz-flottát bevetette, jelen pillanatban több mint 150 MÁVBusz szállítja utasainkat. Kizárólag a Kelet-Magyarországon állomásozó mentesítő és pótlóbuszok nem kerültek átvezénylésre a főváros, illetve a Balaton térségébe, a vihar ugyanis kelet felé tart, hamarosan Szolnok térségében is szükség lehet az autóbuszos pótlásra, kisegítésre” – írták.
Bár a károk nagymértékűek és kiterjedtek, személyi sérülésről nem tudnak. A szakemberek szerint a helyreállítás több napot is igénybe vehet. „A MÁV-csoport tisztelettel és nyomatékosan kéri az utazóközönséget, hogy a keddi napra Volánbusszal és ne vasúton tervezze utazását, illetve ha arra lehetősége van, utazását halassza a következő napok valamelyikére!” – fogalmaztak a közleményben.
Visszavonásig az ország összes Volán-járatán a vonatjegyek is érvényesek, valamint a helyjegyköteles vonatok helyjegy nélkül is igénybe vehetők.
Nyitóképünk illusztráció.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.