szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A Malév utáni űr betöltése szempontjából nagyon fontos kérdés, hogy elindul-e a Ryanair budapesti bázisa, mely a cég...

A Malév utáni űr betöltése szempontjából nagyon fontos kérdés, hogy elindul-e a Ryanair budapesti bázisa, mely a cég szerint 2000 munkahelyet menthet meg. A Ryanair már a Malév leállásának napján bejelentette, hogy 4 gépet hoz Budapestre és 31 útvonalat kínál, azóta azonban a reptér folyamatosan azt kommunikálja, hogy amíg nincs erről aláírt szerződés, addig nem szerencsés jegyeket árulni ezekre az útvonalakra.

Kérdésünkre a Ryanair hétfő este arról számolt be, hogy az útvonalak indulásához szükséges résidőket már lekötötték, s már "csak" a Budapest Airporttal kell megegyezniük. A Ryanair szerint többszöri megkeresésük ellenére a Budapest Airport nem reagált ajánlatukra. Holnap, kedden tárgyalódelegációt küldenek, hogy tisztázzák a helyzetet és véglegesítsék a mindkét fél számára elfogadható kereskedelmi feltételeket.

E mellett holnap tartják a felvételt pilóták, utaskísérők és mérnökök számára, s a cég továbbra is készen áll arra, hogy február 17-én elindítsa budapesti bázisát. Azonban azt is hozzáteszik: a cég figyelmeztette az utasokat, hogy ha nem sikerül megegyezni a budapesti reptérrel, akkor kénytelen lesz elhalasztani a bázisnyitást és a magyarországi munkaerőfelvételt is. Sajnálatosnak tartják a reptér késlekedését és remélik, ez nem sodorja veszélybe a járatindítást.

A Ryanair a legnagyobb európai diszkont légitársaság és híres arról, hogy gyakorlatilag ingyen szereti használni a reptereket és ha valahol módosulnak a díjak, gondolkodás nélkül kivonul. A budapesti reptérnek nagy szüksége van a forgalomra a Malév dőlése után, de nem adhat túl nagy kedvezményeket a Ryanairnek, mert akkor a többi légitársaság is hasonlókat kérne.

Az is gond, hogy az 1-es terminálon már nem igazán férne el a Ryanair 4 gépes bázisa, mert a Wizz Airnek 5 gépe lesz nyáron, s reggelente 9 gép egyidejű kiszolgálása nem igazán lehetséges. Nyilván egyik ultra fapados sem akarna a 2-es, drága terminálra menni, a reptér viszont azt nyomatná inkább.

Úgy tudjuk, a Budapest Airport nem igazán akarja teljesíteni a Ryanair feltételeit, noha a turizmusnak és a foglalkoztatásnak is jót tenne a Ryanair megjelenése. Csakhogy nem tartják őket komoly, stabil versenyzőnek, akire hosszabb távon is számítani lehet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!