Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Malév utáni űr betöltése szempontjából nagyon fontos kérdés, hogy elindul-e a Ryanair budapesti bázisa, mely a cég...
A Malév utáni űr betöltése szempontjából nagyon fontos kérdés, hogy elindul-e a Ryanair budapesti bázisa, mely a cég szerint 2000 munkahelyet menthet meg. A Ryanair már a Malév leállásának napján bejelentette, hogy 4 gépet hoz Budapestre és 31 útvonalat kínál, azóta azonban a reptér folyamatosan azt kommunikálja, hogy amíg nincs erről aláírt szerződés, addig nem szerencsés jegyeket árulni ezekre az útvonalakra.
Kérdésünkre a Ryanair hétfő este arról számolt be, hogy az útvonalak indulásához szükséges résidőket már lekötötték, s már "csak" a Budapest Airporttal kell megegyezniük. A Ryanair szerint többszöri megkeresésük ellenére a Budapest Airport nem reagált ajánlatukra. Holnap, kedden tárgyalódelegációt küldenek, hogy tisztázzák a helyzetet és véglegesítsék a mindkét fél számára elfogadható kereskedelmi feltételeket.
E mellett holnap tartják a felvételt pilóták, utaskísérők és mérnökök számára, s a cég továbbra is készen áll arra, hogy február 17-én elindítsa budapesti bázisát. Azonban azt is hozzáteszik: a cég figyelmeztette az utasokat, hogy ha nem sikerül megegyezni a budapesti reptérrel, akkor kénytelen lesz elhalasztani a bázisnyitást és a magyarországi munkaerőfelvételt is. Sajnálatosnak tartják a reptér késlekedését és remélik, ez nem sodorja veszélybe a járatindítást.
A Ryanair a legnagyobb európai diszkont légitársaság és híres arról, hogy gyakorlatilag ingyen szereti használni a reptereket és ha valahol módosulnak a díjak, gondolkodás nélkül kivonul. A budapesti reptérnek nagy szüksége van a forgalomra a Malév dőlése után, de nem adhat túl nagy kedvezményeket a Ryanairnek, mert akkor a többi légitársaság is hasonlókat kérne.
Az is gond, hogy az 1-es terminálon már nem igazán férne el a Ryanair 4 gépes bázisa, mert a Wizz Airnek 5 gépe lesz nyáron, s reggelente 9 gép egyidejű kiszolgálása nem igazán lehetséges. Nyilván egyik ultra fapados sem akarna a 2-es, drága terminálra menni, a reptér viszont azt nyomatná inkább.
Úgy tudjuk, a Budapest Airport nem igazán akarja teljesíteni a Ryanair feltételeit, noha a turizmusnak és a foglalkoztatásnak is jót tenne a Ryanair megjelenése. Csakhogy nem tartják őket komoly, stabil versenyzőnek, akire hosszabb távon is számítani lehet.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.