A vevőnek biztosítania kell, hogy 2011. augusztus 31-ig a Filmmúzeum csatornát a piacon szokásos üzleti és műszaki feltételek szerint megállapított, nem diszkriminatív díj fejében harmadik fél is sugározhassa.
A Filmmúzeum csatornát megszerző vevő a 19 országban jelen lévő Liberty-csoport tagja. Magyarországon több vállalkozása van (UPC Kft., Monor Telefon Társaság Rt., Sport1 Műsorszolgáltató Zrt., TV Paprika Zrt.), de a csoport külföldi tagvállalkozásai is értékesítenek televíziós csatornákat itthon (Minimax, Romantica, Europe, Reality).
A GVH ezért megvizsgálta, nem lehet-e versenykorlátozó hatása az ügyletnek. A vizsgálat egyebek mellett megállapította, hogy a filmcsatornák piacán a Liberty-csoport filmcsatornái (Romantica, Europe) a Filmmúzeummal együtt sem tesznek szert olyan piaci részesedésre, amely aggályos lenne.
Emellett a teljes televíziós reklámpiacból az összefonódó vállalkozások együttes részesedése csak néhány százalékos, így a tematikus csatornák reklámpiacán minimális koncentráció növekedésre lehet számítani.
A feltételek előírására azért van szükség, mert a GVH álláspontja szerint az összefonódás révén a Liberty-csoport elvileg érdekeltté válhatna abban, hogy más műsorterjesztő vállalkozásoknak ne értékesítse a Filmmúzeum csatornát, ez pedig korlátozhatja az érdemi piaci versenyt. A versenyhatóság ezért írta elő, hogy a Chellomedia köteles a Filmmúzeum csatornát az azt igénylő vállalkozásoknak 2011. augusztus 31-ig diszkriminációmentes feltételek mellett értékesíteni.