Kormányzati hátsó szándék látszik a gazdaságra káros, silány elővásárlási szabálynál
A külföldi tőkebefektetések engedélyezési rendszere Magyarországon indokolatlanul szigorú, a kormány minden ügylet minden részletére rá akar látni.
A Magyar Rádió (MR) kommunikációs vezetője szerint "a nemzetközi színvonalú márkaépítés világában nehezen értelmezhetőek" azok a kifogások, amelyeket a hét elején fogalmazott meg egy szakmai szervezet a közszolgálati médium új adólogói kapcsán.
A három csatorna új logói Egy tekintélyes cég tervezte, hazai grafikusok támadják © radio.hu |
A bírálat "szemlélete a grafikai arculat, mint szervezettől, üzleti- és közszolgálati feladatoktól és céloktól független szépészeti jelenség felfogását tükrözi" Borbély-Urquhart Julianna szerint.
A közrádió kommunikációs vezetője szerdai közleményében sajnálatosnak nevezi, hogy az alig egy esztendeje alakult Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társasága (MATT) "nem képes elfogadni az Európai Unióban tevékenykedő nemzetközi műhelyek megjelenését a hazai marketingkommunikációs piacon".
Mint írja, a Magyar Rádió megújult arculatát a világ egyik legtekintélyesebb szakmai lapja, a Design Week augusztus végén a BBC arculatváltásához hasonlítja, és a modern, a digitális világra felkészülő közszolgálati médiumok egyik jó példájaként mutatja be. Az arculati terveket az edinburghi, londoni és leedsi tervezőirodákkal rendelkező Navyblue Design Group nevű cég készítette. A cég szakemberei számos nagy brand arculatán és vizuális anyagain dolgoztak már a London 2012-projekttől a Rangers FC-n át a Royal Opera House-ig.
A kommunikációs vezető is megjegyzi: "az MR új márkáját elsőrangú, Európában is elismert szakemberekből álló nemzetközi csapat dolgozta ki".
Borbély-Urquhart Julianna kitért arra is, hogy a közrádió "új identitásának, hangzásvilágának, arculatának, műsorszerkezetének sikerességét elsősorban és mindenekelőtt a hallgatók elismerése igazolhatja majd".
A MATT hétfői közleménye szerint "általános optikai strukturálatlanság jellemzi a próbálkozást, amely méltatlan egy, a Magyar Rádió jelentőségű médium vizuális kommunikációjához."
"Az elkészült anyagot szakmai szempontból gyengének, a megvalósítás körülményeit pedig morálisan aggályosnak ítéljük" - írják, megjegyezve, hogy nem világos számukra, milyen szempontok alapján döntöttek "a láthatóan messze nem professzionális teljesítményt" nyújtó külföldi győztes mellett, miközben "a hazai - nemzetközi tapasztalatokkal is bíró - alkotók vagy kvalifikált alkotókat egyesítő grafikai stúdiók között bőven akad olyan, aki hasonló feladatokat magas szinten képes megoldani".
A külföldi tőkebefektetések engedélyezési rendszere Magyarországon indokolatlanul szigorú, a kormány minden ügylet minden részletére rá akar látni.
Kényes téma lett a kormány számára, hogy mennyit költenek adófizetői pénzekből a védett személyek hivatalos külföldi útjaira. A jövőben öt évig rejtve maradhat az is, hogy mennyit költöttek Sulyok Tamás államfő vagy a legfőbb ügyész látogatásaira.
Különösebb hírverés nélkül alakítja át drasztikusan a kártyakínálatát több magyarországi bank.