szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Hiller István oktatási és kulturális miniszter pályázatot írt ki a Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum igazgatói álláshelyének betöltésére, a munkák beadási határideje január 20. - olvasható a Kulturális Közlönyben.

A pályázatról a benyújtási határidőt követő 30 napon belül, a felkért szakmai bírálóbizottság véleménye, szükség esetén a pályázó és a bizottság személyes találkozása alapján dönt a miniszter. Az állás ezt követően azonnal betölthető.

A poszt azért üresedett meg, mert az intézményt 1993 óta vezető Néray Katalin Széchenyi-díjas művészettörténész tavaly szeptemberben elhunyt.

A Kulturális Közlöny legutóbbi számában közzétett kiírás szerint a jelentkezőknek ki kell dolgozniuk egy középtávú szakmai fejlesztési koncepciót, amelynek egyebek mellett tartalmaznia kell, hogyan tud a múzeum a Művészetek Palotája intézményrendszerének keretei között hangsúlyosabban megjelenni.

A kiírás szerint az új igazgató feladatai között szerepel a múzeum feladatainak ellátásához szükséges tárgyi-anyagi, szervezeti és személyi keretek biztosítása, a magyar és nemzetközi kortárs művészet törekvéseinek párhuzamos bemutatása, a kortárs magyar művészet nemzetközi kontextusba helyezése, a múzeum nemzetközi színtéren való megjelenésének biztosítása.

Az igazgatói megbízatás elnyeréséhez feltétel a felsőfokú szakirányú egyetemi végzettség, legalább ötéves szakmai gyakorlat és kiemelkedő tudományos tevékenység.

Az igazgatót, aki közalkalmazotti jogviszony keretében végzi majd munkáját, öt évre bízza meg a miniszter a Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum vezetésével.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Kult

A Ludwig helyét a Várban a Nemzeti Galéria vette át

A Művészetek Palotájába költözött Ludwig Múzeum helyén jövő tavaszra tervezi első kiállítását a Magyar Nemzeti Galéria; az intézmény a nagy érdeklődésre tekintettel szeretné meghosszabbítani a Munkácsy-kiállítást .

Hárs Géza Kult

Arculatot vált a Ludwig Múzeum

Nemigen van középút: a LUMÚ elnevezést vagy rögtön megszereti, vagy elutasítja, aki meglátja a Ludwig Múzeum új hirdetéseit. Egy új brand (márkanév) születésének vagyunk tanúi. Kérdés, idehaza megélnek-e a kereskedelmi marketing technikái a múzeum-kommunikációban?