A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Semmilyen, a Magyar Állami Operaház létszámát vagy működési formáját érintő lépést nem terveznek az intézmény megbízott vezetői, amelyhez a fenntartó Nemzeti Erőforrás Minisztérium engedélyét, hozzájárulását és támogatását előzetesen ne kérnék ki - közölte pénteken az MTI-vel Győriványi Ráth György megbízott főzeneigazgató azután, hogy a dalszínház tizenöt elismert művésze a napokban nyílt levélben hívta fel az intézmény helyzetére a döntéshozók figyelmét.
Az MTI-hez még szerdán juttatta el a Magyar Operaénekesek Egyesülete az Orbán Viktor kormányfőhöz, Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszterhez és Szőcs Géza kultúráért felelős államtitkárhoz írt nyílt levelet. A dokumentumban emlékeztetnek arra: a Magyar Állami Operaháznak június 4. óta, két hónapja nincs szakszerű, koncepciózus vezetése, erre a dalszínház történetében még nem volt példa.
A művészek arra is felhívták a figyelmet, hogy a jelenleg ideiglenesen működő megbízott vezetés (Mozsár István megbízott főigazgató és Győriványi Ráth György megbízott főzeneigazgató) "olyan lépéseket készített elő, olyan döntéseket hozott, amelyek alapvetően veszélyeztetik a következő évad szeptemberi kezdését és amely döntések veszélyeztetik a Magyarországon egyedül lehetséges működési formát, a társulati rendszert". Az aláírók értesülése szerint 20 magánénekes, 40 balettművész, 17 zenekari művész és 30 karénekes azonnali elbocsátását készítik elő gazdasági okokra hivatkozva.
Közleményében Győriványi Ráth György úgy fogalmazott: "ezúton szeretném kijelenteni, hogy semmilyen, a Magyar Állami Operaház létszámát vagy működési formáját érintő lépést nem tervezünk, amelyhez a fenntartó, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium engedélyét, hozzájárulását és támogatását előzetesen ne kérnénk ki". A megbízott főzeneigazgató közölte: örülne, ha művészei a sajtó segítségével nem félinformációkon alapuló álhíreket terjesztenének, amelyekkel ismét a dalszínház jó hírnevét veszélyeztetik, hanem tudásukat és tehetségüket a színpadon kamatoztatnák.
A nyílt levelet Tokody Ilona és Lukács Gyöngyi Kossuth-díjas magánénekes; Kovács János és Medveczky Ádám Kossuth-díjas karmester; Frankó Tünde, Sümegi Eszter és Wiedemann Bernadett Liszt-díjas magánénekes; Temesi Mária és Rácz István Liszt- és Bartók-Pásztory-díjas magánénekes; Gémes Katalin, Kovács Annamária és Balatoni Éva Bartók-Pásztory-díjas magánénekes; Ambrus Ákos és Szvétek László Juventus-díjas magánénekes; valamint Wendler Attila Simándy-díjas magánénekes jegyzi.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.