Super Bowl-reklámok: Eastwoodé volt a szív, Beckhamé a test
A Super Bowl reklámblokkjai aranyat érnek, a hirdetések előzeteseit már az esemény előtt gerjesztett figyelem kíséri, így várva-várja a nagyérdemű, hogy meglássák őket teljes valójukban. Íme az egy percbe tömörített portékatukmák a legrangosabb amerikai focimeccsről.
59 százalék már várja, 30 százalék szereti. A Harris Interactive egy tanulmányban ezt állapította meg az amerikaiak Super Bowl-reklámokhoz való hozzáállásáról, így elmondható, hogy az NFL-döntőre készült millió dolláros költségvetésű hirdetésekre nem érvényes az a marketing alaptétel, miszerint a büdzsé fele kidobott pénz, csak nem lehet tudni, hogy melyik fele. Az amerikai futball döntő eseményén százszázalékos a hatékonyság, tehát tuti nyertes az, aki az egyik negyed után kap egypercnyi reklámidőt - azaz borsos áron megveszik azt. De nem lenne Amerika, ha nem lenne így is küzdelem: méghozzá a legkreatívabb, legviccesebb, legzseniálisabb egy percért. A kreatívok a reklámokat tekintve a három kötelezően ajánlott mézesmadzagból a szexet csak visszafogottan vethetik be a családi sporteseményen, de kutya és gyerek annál több látható a klipekben idén is.
Kétségtelen: kutyából volt a legtöbb. Nem csupán a Volkswagen vetette be, de a Doritos chips és a Skechers is, ez utóbbi hirdetésének megalkotói még moonwalkingra is megtanítottak egy francia bulldogot a siker érdekében.
A cuki kisbabák sem maradhattak ki idén, és hiába, még mindig nem unják a Nicsak, ki beszél?-t Amerikában. Felbukkant egy beszélő pelenkás, de a Doritos első negyed utánra időzített reklámjában a csúzlivá alakított csöppségre is sokan ráharaptak.
Az autómárkák beleadtak mindent, és bár a Volkswagent lepipálni nem volt könnyű a tavalyi Darth Veder-es ötlet után, azért kitettek magukért. Az Audi például az "alkonyatos" vámpírlázat lovagolta meg, a Chevrolet pedig a 2012-re megjósolt világvégét figurázta ki, a Chrysler viszont úgy döntött, nem is próbál humoros lenni, inkább a szívekre hat. Felbérelte Clint Eastwoodot, aki messiásként beszél a néphez vereségről, összetartásról, újrakezdésről, és persze: győzelemről. Méghozzá a félidőre komponálva. Megható.
A szexi reklámok emancipálódtak: David Beckham ugyanis legyőzte idén meztelenkedésben a nőket a Super Bowlon. A H&M ugyanis nem csupán vele adja el, de vele is tervezteti az alsónadrágjait, a 15 dolláros Beckham-gatyát és a hozzátartozó isteni testet megcsodálhatták az NFL-rajongók elölről-hátulról.