Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Ahogy az 53 éves Martin Brundle (egykori F1-es pilóta) ott toportgott a boxutca kijáratánál a szezon első szabadezdése előtti másodpercekben a BBC kamerája előtt, és láthatóan izgatottan várta, hogy végre zöld jelzést kapjon a másfél hónapja egyre jobban felspanolt Forma-1-es mezőny, az egész száguldó cirkusz adrenalinpumpáló hatását látni lehetett.
Brundlere ma már kevesen emlékeznek úgy, mint aki 1984-ben azzal hívta fel magára a figylemet, hogy rendre elverte Sennát, illetve, hogy ő volt az a lúzer, aki nem elég, hogy a 9. futamon, Dallasban eltörte a bokáját, de akinek az eredményeit a Tyrell versenygépek szabálytalansága miatt teljes szezonra törölték. Sokan inkább csak a kedélyes sportriportert látják benne, akinek leginkább a kiállása és az orgánuma kiváló. Pedig a soha, még csak futamot sem nyerő Brundle (aki azért nyert Le Mans24-et!) igazi szaktekintély. És ha azt mondja, hogy ilyen még nem volt, amilyen most lesz, akkor azt mindenki különösebb töprengés nélkül elhiheti. Márpedig ezt mondta.
Mindenki minden és mindenki ellen
Melbourne-ben ma hajnalban megtartották az első két szabadedzést. Esett egy kicsit az eső. Az első tréninget - a tesztidőszakban mutatott láthatatlanságát idézve - Button nyerte. A másodikat viszont éppen fordított amplitudóval, a felszáradó pályára közepes keménységű szárazpályás gumival kimerészkedő (és az igyekezetnek köszönhetően egy-egy kanyarban a keresztbe csúszások mellé az asztfalthoz csapódó első légterelőnek hála: szikraesőben) Schumacher.
A valójában a holnapi időmérő edzésre felkészülő csapatok azonban nem csak az időre hajtottak, mondhatni: mindenki mindenki ellen beindult. Raikkonen például alig körözött (mert a kormányszervójával megint nem volt elégedett), de azért kitaposott a Lotusból elsőre egy 9. időt. Talán csak azért, hogy a csapattárs Grosjean (16.) érezze a törődést azok után, hogy egész héten sajtónyilatkoztokban barátkozott a gondolattal: akár a finn vetélytársa is lehet. Aztán a Lotus a francia autóját a második etapra már a mezőny legnagyobb sebességűvé alakította át. Ám mivel Raikkonen probémáját voltaképpen nem is orvosolták, ez önmagávan azért mégsem tekinthető revansnak.
Az eddig leginkább titkolt erőállapotú csapatok közül láthatóan a Mercedes érzi magát igazán elemében Ausztráliában. Igaz, a Schumacher- Rosberg párosból a 3. és1., illetve az 3. és 10. időket elnézve egyértlemű, hogy a világbajnok jár közelebb a kellő versenytempóhoz. De autózgattak egyet a Red Bullok is, Webber az 5. és 11., Vettel a 11. és 10. időket írta a stopperekbe. Alonso (16. és 4. idő) viszont ismét tépni kezdte Massa (17. és 7. idő) önétékelését. De azt még mindig nem látni tisztán, hogy a topcsapatok egymáshoz képest akkor hol is állnak.
Ha eső lesz, buli lesz
Ha a maihoz hasonlóan a vasárnapi futamon is lesz eső, akkor még a holnap hajnalban kialakuló rajtrácsból sem érdemes semmilyen következtetést levonni. Mármint, hogy azon kívül, hogy ma, az előjáték főpróbáján mindenből egy kicsit több volt már a pályán (és a levegőben), mint amit korábban a teszteken tapasztaltni lehetett. Ennek a legékesebb bizonyítéka Kobayashi "majdnem becsapódása" a második szabadedzés végén.
A japán a célegyenesre forulva bemutatta, milyen a 2012-es kacsacsőrű Sauberrel az igazán nagy lóbálás. Miután a versenyautója bal hátuljával egy picit kijjebb fordult a kelleténél, és az ebből adódó apró megcsúszást full gázon állva, a másik irányba rántott kormánnyal kívánta korrigálni, hintába ültette a járgányt. Az egyre nagyobbnak és nyilvánvalóbbnak látszó bajtól (jelesül, hogy Kobayashi végül a palánknak csapódva fejezi be a napot) aztán az mentette meg a Saubert, hogy a kipördülésből hosszan levezetett piruettre az aszfaltcsík közepén került sor.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Bosszút esküdött a nyomozó ellen, aki börtönbe juttatta.