szerző:
Mészáros Sándor
Tetszett a cikk?

Romain Grosjean, a Forma-1-es Belga Nagydíj rajtjánál hatalmas balesetet okozó, emiatt egyfutamos eltiltással és pénzbüntetéssel sújtott Lotus-pilóta elfogadja a sportfelügyelők ítéletét, s nem titkolja: megviseli, hogy ilyen helyzetbe került. A francia sofőr szeretne okulni a szégyenteljes esetből.

„Ha valaki annyira imád versenyezni, mint én, annak nagyon, nagyon nehéz belenyugodni egy ilyen ítéletbe, de elfogadom, hogy hibáztam” – mondta Grosjean Spa-Francorchampsban, ahol a sportfelügyelők egyfutamos, a jövő hétvégén esedékes Olasz Nagydíjra szóló eltiltással, valamint 50 ezer eurós pénzbírsággal sújtották, amiért tarolt a futam rajtjánál.

Mint ismeretes, a rajtoknál idén több ízben is kalamajkát okozó tavalyi GP2-bajnok a 8. pozícióból indult és a La Source-kanyarhoz közelítve átvágott a pályán. Lotusa közel került Lewis Hamilton McLarenjéhez és a két autó össze is ért: ez láncreakcióhoz vezetett, a látványos baleset következtében a francia és a brit azonnal kiesett, de áldozatául esett az incidensnek a Ferrari vb-listavezetője, Fernando Alonso és a Sauber tehetsége, Sergio Perez is.

Bár a francia elfogadta a sportfelügyelői döntést, igyekezett leszögezni, hogy nem szándékosan szorította Hamiltont a boxutca falának irányába: „tudjuk, hogy a La Source roppant nehéz kanyar, ráadásul az egész rajtprocedúra tiszta őrület volt, mert Pastor Maldonado kiugrott, ráadásul Kobayashi autója már az indulás előtt füstölni kezdett. Hibáztam és rosszul mértem fel, hogy mennyire vagyok Lewistól. Biztos voltam benne, hogy előtte vagyok. Kis hibát vétettem, aminek óriási baleset lett a vége.”

Romain Grosjean
©

Grosjean idén nem kevesebb, mint öt alkalommal keveredett balhés helyzetekbe a futamok rajtjánál, ami – bár köztudottan gyors és jól képzett versenyzőről van szó – arra utal, hogy mentálisan nem bírja a felfokozott terhelést. A pilóta csak annyit jegyzett meg ezzel kapcsolatban, hogy nem túlzott agresszivitás áll a háttérben.

„Túl sokszor fordult már elő velem hasonló” – mondta a gallok reménysége. „Ha egynél többször van ilyen, akkor az túl sok, de nem mindig ugyanolyan helyzetekről van szó. Nem vagyok túl agresszív, aki 200 méterrel később fékez a kelleténél, inkább arról van szó, hogy az esetek zömében rosszul mérem fel a teret az előttem vagy mellettem haladóhoz képest. Az is igaz, hogy nem látunk túl sokat a tükörben és rendkívül gyorsan haladunk. Őszintén szólva 100 százalékig meg voltam győződve arról, hogy Lewis előtt voltam, de visszanéztem és nem, így tehát újra kell gondolnom, hogyan látok ki az autóból. Nálam jobban senki nem haragszik rám a történtek miatt.”

A 26 esztendős versenyző leszögezte: szeretne okulni a történtekből, hogy a szezon hátralevő részében hasonló esetek ne forduljanak elő, ugyanakkor reménykedik abban, hogy az idei malőrök miatt nem kell attól tartania, hogy elveszíti az állását a szezon végén. Mint ismeretes, Grosjean 2009-ben egyszer már megfordult a Forma-1-ben, a Lotus-jogelőd Renault-nál ugrott be Nelsinho Piquet helyére, de a felkészületlenül bevetett ifjonc a szezon végén kikerült az F1-es vérkeringésből és sokáig úgy tűnt, hogy talán soha nem kerülhet vissza.

„Nem szeretnék több balesetet idén. Dolgozni fogok, igyekszem kiértékelni a történteket és megpróbálom elkerülni a hasonló eseteket. Ezek között voltak balszerencsés esetek és voltak olyanok is, amikor én hibáztam, de itt az ideje, hogy véget vessek ezeknek” – mondta a közfelháborodást kiváltó tömegbaleset okozója.

Grosjean egyfutamos eltiltásának elsőszámú haszonélvezője a belga Jerome d’Ambrosio, a Lotus teszt- és tartalékpilótája lehet, aki tavaly a Marussia-jogelőd Virginnél versenyzett. Mivel a belga pilóta menedzsere a Lotust irányító Eric Boullier, szinte biztosra vehető, hogy Monzára megkapja a volánt, a szakvezető azonban – valószínűleg porhintés céljából – azt mondta az újságíróknak, hogy még nem biztos védence szerepeltetése.

Jerome d'Ambrosio: a beugró Grosjean helyére?
©

„Nagyon jók” – felelte a csapatfőnök arra a kérdésre, hogy milyen esélyei vannak d’Ambrosiónak a beugrásra. – „Tudni kell azonban, hogy számos remek pilóta van, akik állásra vadásznak. Jerome az elsődleges választásunk, hiszen harmadik pilótaként dolgozik nálunk. Neki vannak a legjobb esélyei, de előbb le kell ülnöm tárgyalni vele. Van még némi tennivalónk, de meglátjuk.”

Míg az eltiltott Grosjean 76 ponttal az egyéni tabella 8. helyén állomásozik, addig a gárda másik versenyzője, a Spában Jenson Button és Sebastian Vettel mögött a 3. helyen leintett Kimi Räikkönen 131 ponttal a 4. helyet birtokolja. Mivel a csapattársa által kibombázott listavezető Alonso nem szerzett pontot, a finn 33 pontnyira csökkentette hátrányát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Tovább használhatják a rakpartot hétvégenként a gyalogosok és a kerékpárosok

Tovább használhatják a rakpartot hétvégenként a gyalogosok és a kerékpárosok

Nézők előtt rendezik a Forma-1-es Monacói Nagydíjat

Nézők előtt rendezik a Forma-1-es Monacói Nagydíjat

Másodosztályú helyett keményvalutásként: keletnémetek újra a Balatonnál – 1991. április 10.

Másodosztályú helyett keményvalutásként: keletnémetek újra a Balatonnál – 1991. április 10.