szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kimi Räikkönen egyik kedvenc versenypályáján, Spában az élbolyból rajtolhat, s bár a főbb riválisok zöme a rajtrácson mögötte van, a Lotus finnje egyelőre kimondani sem meri, hogy a Belga Nagydíjon lehet esélye a visszatérését követő első győzelem megszerzésére. Nagy dobásra készül a Sauber is.

Mivel a meglepetésekkel teli időmérő edzésen szokatlan rajtsorrend alakult ki, a Forma-1-es Belga Nagydíj rendkívüli izgalmakat ígér, s az is benne van a pakliban, hogy Kimi Räikkönen, a Lotus kiválósága megszerzi a visszatérését követő első futamgyőzelmét.

2007 világbajnoka – aki két évnyi ralizás után idén tért vissza a királykategóriába – már négy ízben győzött Spa-Francorchampsban, amelyet természetesen a kedvenc helyszínei között tart számon, ráadásul az élbolyból rajtolhat. A finn a 4. pozícióban zárta a kvalifikációt: ugyan a Eau Rouge levágása miatt a sportfelügyelők meghallgatásra idézték be, a büntetést végül megúszta, sőt, némi mázlival még előrébb is lép egy helyet a rajtrácson, ugyanis a 3. pozíciót megszerző Pastor Maldonadóra Nico Hülkenberg feltartása miatt 3 rajtpozíciós büntetést szabtak ki.

Javítja Räikkönen esélyeit, hogy az E20-as Lotus kiváló tempót produkált a szombat délelőtti szabadedzésen, s az is, hogy közvetlen riválisainak zöme, akik általában előle rajtolnak, ezúttal mögötte várják majd a kialvó piros lámpákat. Elkiabálni semmiképp sem szabad, de minden adott ahhoz, hogy a finnt favoritnak lehessen tekinteni, saját maga azonban egyelőre nem merte kimondani, hogy lehet esélye a várva várt győzelemre.

Kimi Räikkönen
Lotus

„Az időmérőn rendben volt az autó, de sajnos nem voltunk elég gyorsak másokhoz képest, így a pole pozícióra sem volt esélyünk. A verseny már más történet. A rajtrácson mögöttem vannak azok a srácok, akik általában előttem vannak és megelőznek a bajnoki tabellán, ezért a legfőbb célunk az lesz, hogy sokkal több pontot gyűjtsünk, mint ők” – nyilatkozta az északi klasszis, aki 116 pontjával az egyéni tabella 5. helyén áll, s mivel hátránya mindössze 48 egység a vb-éllovas Fernando Alonsóhoz képest, mindenképpen a bajnokság esélyesei közé kell sorolni.

Sokat mondó, hogy Alan Permane, a Lotus főmérnöke ’kiábrándítónak’ titulálta a gárda kvalifikációs eredményeit, azt ugyanakkor a szakember sem titkolta, hogy jó versenyre készülnek: „arra számítunk, hogy erős versenyünk lesz, ráadásul úgy tűnik, hogy sem az autó, sem a versenystratégia vonatkozásában nincs gyenge pontunk. A futam az abroncsok kezeléséről fog szólni, mert itt roppant komoly terhelést kapnak a gumik. Ha a stratégiával kapcsolatban nem lesz semmilyen dráma, biztos, hogy jó eredménnyel és sok ponttal zárjuk majd a futamot” – fogalmazott a főmérnök.

Meglepetésnek számított az időmérőn az is, hogy Jenson Button három év után, a McLaren versenyzőjeként első ízben tudott rajtelsőséget szerezni, legalább akkora durranás volt az is, hogy Kamui Kobayashi révén egy Sauber szerezte meg a 2. rajtkockát. A svájci egyletnek már volt néhány kiemelkedő eredménye idén, hiszen Sergio Perez dobogósként végzett Malajziában és Montrealban is, Belgiumban azonban feltennék a pontot az i-re és mint tudatták: a győzelem megszerzését tűzik ki célul.

Kamui Kobayashi
Sauber

„Ebből a pozícióból bármi lehetséges, még az is, hogy győzhetünk” – mondta a Sauber ügyvezető-társtulajdonosa, Monisha Kaltenborn. „Ezt azonban számos olyan tényező határozza majd meg, amelyet nem tudunk befolyásolni. Igyekszünk a lehető legtöbbet kihozni a lehetőségeinkből. Most teljesen más helyzetből vághatunk neki a futamnak, mint olyankor, amikor például a 15. pozícióból kell előretörni. Ha az élről rajtolsz, valóban ki tudod bontakoztatni az autóban rejlő potenciált.”

Kobayashi eddigi legjobb rajtpozíciója a Sanghajban elért 3. hely volt, míg a legjobb versenyeredményt Hockenheimben hozta össze, ahol 4. lett. A japán jelenleg 33 ponttal az egyéni tabella 10. helyén állomásozik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!