szerző:
Mészáros Sándor
Tetszett a cikk?

Saját bevallása szerint minden tekintetben megerősödve tért vissza a Forma-1 mezőnyébe a Szingapúri Nagydíj hétvégéjén Romain Grosjean, a Lotus versenyzője, aki legutóbb Monzában a Spában okozott rajtbalesetért kapott egyfutamos eltiltását töltötte. A franciák reménysége sok dolgot tanult az oldalvonal mellé száműzve és igyekszik hasznosítani az új ismereteket.

Újra száguld a Forma-1-es Lotus istálló ámokfutónak bélyegzett tehetsége, Romain Grosjean: a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól a francia visszafoglalhatta helyét az E20-as versenygép volánja mögött, miután Monzában nem állhatott rajthoz a Spában okozott rajtbalesetért kapott egyfutamos eltiltás miatt.

Grosjean az évad korábbi szakaszában számos alkalommal keveredett balesetbe a futamok rajtjainál, a belgiumi incidens azonban valóban emlékezetes – és roppant veszélyes - balesetsorozatot idézett elő. A több autót, közöttük bajnokaspiránsok gépeit taccsra tevő esetet szigorúan szankcionálták: hasonlóan súlyos, eltiltásos büntetést legutóbb 1994-ben szabott ki az FIA sportfelügyelői testülete, akkor Mika Häkkinent tiltották el egy futamra a hockenheimi rajtnál okozott tömegbaleset okozásáért.

Romain Grosjean
Lotus

A 26 esztendős versenyző Szingapúrban elárulta: úgy érzi, hogy minden tekintetben megerősödve, jobb pilótaként tér vissza a száguldó cirkusz mezőnyébe.

„Nem is vitattuk a bírák döntését, elfogadtuk azt” – mondta a GP2 tavalyi bajnoka. „Már eltelt három hét azóta, s igyekeztem a saját javamra fordítani a helyzetet. Megpróbáltam minden apróbb területen fejlődni, és megtanulni azt, hogy amikor nehéz időket élsz át, hogyan tedd túl magad azon.”

Mint korábban megígérte, Grosjean igyekszik kerülni az incidenseket, de saját bevallása szerint a dolog nem ennyire egyszerű: „Ez egy roppant komplex feladat” – mondta. „Nagyon nehéz megtalálni a megfelelő egyensúlyt, és mindig jó döntéseket hozni. Az emberek hajlamosak elfelejteni, hogy ez az első teljes szezonom a Forma-1-ben, rendszeresen a legjobb tíz között harcolok, ami egyáltalán nem könnyű, amikor nem az élbolyból rajtolsz.”

Monzában Grosjeant gyakorlatilag hermetikusan elzárták a világsajtótól, csak néhány kiválasztott, zömmel francia sajtóorgánum kapott lehetőséget arra, hogy beszéljenek az eltiltott pilótával. A versenyző – akinek a mostani hétvégétől kezdve saját fizioterapeutája is van – elmondta: a csapat kérésére a jövőben csökkenti a szponzorokkal és a médiával való kapcsolattartást, hogy minél inkább a feladataira tudjon összpontosítani.

A korábban a versenyzés mellett egy genfi bank alkalmazottjaként is dolgozó, a mezőny egyik legkedvesebb, legnyitottabb pilótájának tartott francia szót ejtett arról is, hogyan hasznosította a sajtótól elzárva töltött olaszországi hétvégét. Mint rámutatott: 2007-es világbajnok csapattársa, Kimi Räikkönen munkáját tanulmányozta, amire eddig nem kínálkozott lehetősége.

„Mérnökeimmel megfigyeltünk néhány dolgot, amivel javulhatunk a pályán” – mondta Grosjean. „Remek volt megfigyelni a csapatot és a két autót kívülről. Kimi roppant tapasztalt, egész hétvégén hallgattam a csapatrádióját. Láttunk pár dolgot, amit másként csinál és ezeket mi is ki akarjuk próbálni. Van pár dolog az autóján, amivel mi szenvedtünk eddig.”

Az idén már három dobogós helyezést is szerző nyurga sofőr a Szingapúri Nagydíj előtt 76 ponttal az egyéni tabella 8. helyén állomásozik, míg Räikkönen 141 egységgel a 3. pozíciót birtokolja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!