Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c4de4269-5bb1-4c52-a9f7-c242be74080b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel százzal előzött a sofőr az 50-es szakaszon.","shortLead":"Közel százzal előzött a sofőr az 50-es szakaszon.","id":"20250515_Megcsuszott-a-szaguldo-auto-a-vizes-uton-Ersekvadkerten-ketten-sulyosan-megserultek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4de4269-5bb1-4c52-a9f7-c242be74080b.jpg","index":0,"item":"e2a158e6-7dfb-489b-8f5c-a1f1f846c245","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_Megcsuszott-a-szaguldo-auto-a-vizes-uton-Ersekvadkerten-ketten-sulyosan-megserultek","timestamp":"2025. május. 15. 10:17","title":"Megcsúszott a száguldó autó a vizes úton Érsekvadkerten, ketten súlyosan megsérültek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7daeda4f-725c-4cae-aa1a-99fcd93aae79","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A járműgyártás már jobban teljesített, mint egy éve, de az akkugyártás továbbra is borzasztó számokat produkál. Csak azért lehetett pont ugyanolyan a magyar ipar összteljesítménye, mint egy éve, mert ezúttal kettővel több munkanap volt.","shortLead":"A járműgyártás már jobban teljesített, mint egy éve, de az akkugyártás továbbra is borzasztó számokat produkál. Csak...","id":"20250514_KSH-ipar-akkugyar-autogyartas-akku","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7daeda4f-725c-4cae-aa1a-99fcd93aae79.jpg","index":0,"item":"bbb34bd7-9ebd-47aa-b5e5-3d1f627af782","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250514_KSH-ipar-akkugyar-autogyartas-akku","timestamp":"2025. május. 14. 09:13","title":"KSH: Az akkugyártás teljesített legrosszabbul az egész magyar iparban, 41 százalékkal zuhant vissza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9fc2a683-85f0-4eb8-bcb9-728b6cbb2188","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"A vezetői szinteken lévők aggódhatnak a leginkább.","shortLead":"A vezetői szinteken lévők aggódhatnak a leginkább.","id":"20250514_microsoft-leepites-kirugas-koronavirus-jarvany-egyesult-allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9fc2a683-85f0-4eb8-bcb9-728b6cbb2188.jpg","index":0,"item":"eedfd224-61bd-4251-9327-2840b10fae45","keywords":null,"link":"/kkv/20250514_microsoft-leepites-kirugas-koronavirus-jarvany-egyesult-allamok","timestamp":"2025. május. 14. 06:00","title":"Újabb hatalmas leépítés jön a Microsoftnál, ami hatezer embert érint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"206d54ab-366d-4eb4-bdda-21b1a73ed5be","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Dinasztikus váltás helyett több forrásunk szerint inkább Dobrev Klára puccsának köszönhető Gyurcsány Ferenc távozása a közéletből. Elemzők szerint az új vezető alatt sem számíthat a DK a parlamenti küszöb átlépésénél jobb eredményre, de elvihet pár százaléknyi szavazót Magyar Péteréktől. A Momentum viszont nem akar gátja lenni a „rendszerváltásnak”.","shortLead":"Dinasztikus váltás helyett több forrásunk szerint inkább Dobrev Klára puccsának köszönhető Gyurcsány Ferenc távozása...","id":"20250515_hvg-gyurcsany-ferenc-visszavonulas-dk-dobrev-klara-fidesz-tisza-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/206d54ab-366d-4eb4-bdda-21b1a73ed5be.jpg","index":0,"item":"8c8fef5c-2bf3-40f3-8940-e7d1a3b5ac2c","keywords":null,"link":"/360/20250515_hvg-gyurcsany-ferenc-visszavonulas-dk-dobrev-klara-fidesz-tisza-valasztas","timestamp":"2025. május. 15. 13:36","title":"A Tisza választási győzelmét is veszélyeztetheti a Gyurcsány–Dobrev-váltás a DK élén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c6d88e8-6f4a-4fc7-817d-8d8f4af56203","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Robert Benton 92 éves volt.","shortLead":"Robert Benton 92 éves volt.","id":"20250514_Meghalt-a-Kramer-kontra-Kramer-Oscar-dijas-rendezoje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c6d88e8-6f4a-4fc7-817d-8d8f4af56203.jpg","index":0,"item":"d7d9bb07-4369-4bac-8c92-5dd5dc389f9c","keywords":null,"link":"/kultura/20250514_Meghalt-a-Kramer-kontra-Kramer-Oscar-dijas-rendezoje","timestamp":"2025. május. 14. 14:09","title":"Meghalt a Kramer kontra Kramer Oscar-díjas rendezője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0dfaaa15-398a-4122-8863-8e62b92fb453","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"James Gunn nyáron érkező filmjében a szuperhőst arról faggatja az újságíró Lois Lane, konzultált-e az amerikai elnökkel, mielőtt beavatkozott az Egyesült Államok külpolitikájába. De azért egy cuki kutya is felbukkan.","shortLead":"James Gunn nyáron érkező filmjében a szuperhőst arról faggatja az újságíró Lois Lane, konzultált-e az amerikai...","id":"20250515_Lehet-hogy-Superman-hazaarulo-Itt-az-uj-film-hosszu-elozetese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0dfaaa15-398a-4122-8863-8e62b92fb453.jpg","index":0,"item":"49f8366a-82bd-4f4b-8bb5-1b985f9b79ac","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Lehet-hogy-Superman-hazaarulo-Itt-az-uj-film-hosszu-elozetese","timestamp":"2025. május. 15. 09:00","title":"Lehet, hogy Superman hazaáruló? Itt az új film hosszú előzetese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9674b6b8-4e06-4937-b657-4bf2bd1dc1bc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az OpenAI egy új weboldalt hozott létre, amely elvileg nagyobb átláthatóságot biztosít a mesterséges intelligencia fejlesztésével kapcsolatban. Bár a kezdeményezés jó, van némi szépséghibája.","shortLead":"Az OpenAI egy új weboldalt hozott létre, amely elvileg nagyobb átláthatóságot biztosít a mesterséges intelligencia...","id":"20250515_mesterseges-intelligencia-openai-atlathatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9674b6b8-4e06-4937-b657-4bf2bd1dc1bc.jpg","index":0,"item":"b8c21ebc-700d-4c6d-ae99-d5e5da544f1d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_mesterseges-intelligencia-openai-atlathatosag","timestamp":"2025. május. 15. 10:03","title":"Nagyobb átláthatóságot ígér az OpenAI, de van ezzel egy kis gond","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7ceb328-cedc-4208-a761-6b5a5345f342","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Szerinte a számvevőszéki jelentés tartalma 80 százalékban hamis, 20 százalékban igaztalan.","shortLead":"Szerinte a számvevőszéki jelentés tartalma 80 százalékban hamis, 20 százalékban igaztalan.","id":"20250513_Matolcsy-szerint-azert-van-MNB-ugy-mert-nem-akarta-levinni-az-alapkamatot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7ceb328-cedc-4208-a761-6b5a5345f342.jpg","index":0,"item":"ca3423ea-9f56-460f-b9f4-a791cb33b98f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_Matolcsy-szerint-azert-van-MNB-ugy-mert-nem-akarta-levinni-az-alapkamatot","timestamp":"2025. május. 13. 22:10","title":"Matolcsy szerint azért van MNB-ügy, mert nem akarta levinni az alapkamatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miközben a riválisok rendre műszaki vagy versenyzői hibák miatt dobják el a pontokat, Fernando Alonso lelkes méhecske módjára, nem mindig látványosan, de rendületlenül gyűjt-gyűjtöget. A kétszeres bajnok előnye az utóbbi futamokon lassan apadni kezdett ugyan, de az év elején még háromlábú gebének nézett ágaskodó Ferrari még konokul vágtat a cél felé. De még így sem, messze nem lefutott derbi, hogy akár többen is utolérjék és lehagyják a spanyolt. Dénes Gergely , az f1-live. hu szakújságírója lajstromba vette a riválisokat.
Jelentkező - mármint Alonso skalpjára, de egyben az idei év világbajnoki címére is - továbbra is több akad. A feltámadó McLarennel a jövőre a Mercedeshez szegődő Hamilton, az előző évekhez képet görcsösebben bizonyítani akaró, regnáló bajnok, Vettel, vagy akár még a dobogó tetején kívül ugyancsak szorgos méhecskeként pontokat gyűjtögető Raikkonen csak a ziccerekre vár. Kérdés: lesz-e még, és lesz-e elég? Kérésünkre az f1-live. hu szakújságírója kereste a válaszokat.
Red Bull – Ez most csak fele királyság (297 pont)
A brit-osztrák csapat nagy érvágással kezdte meg a szezont: elvették a csapat által tökélyre csiszolt befújt diffúzorokat, mely Adrian Newey egyik kedvenc játékszere volt 2011-ben. A Red Bull gyakorlatilag egész évben azt hangsúlyozta eddig, hogy nekik ez sokkal többet ártott, mint az ellenfeleknek, mivel ők voltak az úttörők ezen a téren (is). A sok sírás ellenére még mindig az élen vannak a konstruktőrök bajnokságában, habár a szélsebesen törtető McLaren könnyen ledolgozhatja a 36 pontos hátrányát a hátralévő hat futam alatt.
Az RB8 „személyiségváltozása” a versenyzők teljesítményére is rányomta a kézjegyét: mindez az időmérőn a legfeltűnőbb, mivel Hamilton rendszeresen elorozta az első rajtkockát a tavaly még domináns csapattól – Vettel idén csak a negyedik futamon rajtolhatott először a pole-ból. Mark Webber egyenletes teljesítménnyel nyitott, aki zsinórban négyszer végzett a negyedik helyen, bizonyítva, hogy a kiegyensúlyozottság mindennél fontosabb lesz 2012-ben, amikor kéthetente változik a széljárás az F1-ben. Az ausztrál jobban lelkesedett a gépért, mivel az végre passzolt a stílusához.
Webber egyelőre nemakar tudomást venni róla, hogy az idén is lemarad...
AP / Eugene Hoshiko
Az első futamgyőzelmet mégis Vettel szerezte meg a csapatnak Bahreinben, majd Webber Monacóban és Silverstone-ban kontrázott. A 36 éves versenyzővel komolyan kellett számolni a bajnokságban, majd jött a lejtmenet a Német Nagydíjtól. Közben Vettel garázsában sem ment minden fényesen: a generátor egy győzelemtől fosztotta meg Valenciában, és Monzában is erős pontokat kellett eldobni – szintén a generátor miatt. Webber tévelygésének köszönhetően helyreállt a rend Milton Keynes-ben, és Vettel 33 ponttal előzi meg a bajnokságban a csapattársát. Ez már elég lehet ahhoz, a bikák beálljanak a vezérürü mögé.
A Red Bull idei „rákfenéje” a sok műszaki hiba és a kiegyensúlyozottság hiánya – nem mellesleg a gép sem olyan gyors, mint tavaly volt. Igaz, hogy Vettel nyert Szingapúrban – melyben oroszlánrésze volt Hamilton kiesésének -, de ez így kevés lesz a véghajrában Alonso ellen, aki valahogy mindig ott terem a dobogón.
McLaren Mercedes – Dupla vagy semmi (261 pont)
A McLarennek úgy kell az egyéni bajnokság, mint egy falat kenyér. 2008 óta „várnak” arra, hogy ismét az élen végezzenek, és a Magyar Nagydíj után mutatott menetelésnek köszönhetően Alonso legnagyobb kihívójaként tekintenek Hamiltonra – aki pár napja jelentette be, hogy köszöni, de megy a Mercedeshez. Az MP4-27 az év elején egy pole-lal és futamgyőzelemmel mutatta meg, hogy győztes konstrukció – és mára a mezőny vitathatatlanul leggyorsabb autója. A McLaren 6:4 arányba viszi az időmérőket a Red Bullal szemben, és 5:4-re a futamgyőzelmeket illetően. A csapat mindig is híresen jó volt a felzárkózásban, és ezt idén is bizonyították – kérdés, hogy a 2008-as bajnok távozása mennyire ront az amúgy is rideg viszonyokon, és ez milyen hatással lesz a vébére.
A Button vs. Hamilton párharcban egyértelmű a helyzet: utóbbi fölényesen remekelt az időmérőkön (5:1), míg a győzelmek tekintetében 3:2-re vezet csapattársával szemben. Button egy hosszabb „szabadságot vett ki” az Ausztrál Nagydíj után, és teljesen eltévedt a rengetegben. A 2009-es bajnok nem találta a közös nevezőt a géppel, és rendre a pontszerző helyeken kívül végzett, és ami még meglepőbb volt, hogy a „gumimágus” nem tudott mit kezdeni az abroncsokkal. Button jelenleg 23 pontra van Hamiltontól, de ebben hatalmas szerepe van annak, hogy csapattársát utolérte az, amin a Ferrari jót derül: Hamilton a Német Nagydíj óta vagy nyer, vagy nem szerez pontot.
Buttonnak mindenkinél nagyobb csodát kellene a vb-címhez végrehajtania
AP / Alberto Saiz
Matematikailag még Button is bajnok lehet idén, de a McLarenre is igaz az, ami a Red Bullra: kiegyensúlyozottan kell szerepelni, különben a végén még Räikkönen és a Lotus is odapörköl a végelszámolásnál.
Scuderia Ferrari – "szerencsés" lovasok (245 pont)
2010-ben a csapat az utolsó versenyen hozott rossz taktikai döntésnek köszönhetően mindent elbukott és a Red Bull lett a befutó Sebastian Vettel vezetésével. 2011-ben egy gyengébb szezon következett az olaszok számára, de miután a „bikák” mindenkit péppé vertek, és esélyt sem adtak a küzdelemre, a többi csapatról is elmondhatjuk ugyanezt. Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke idén sem fogta vissza magát, és csakúgy, mint a korábbi években, ezúttal is egy győzelemre született autóról beszélt a hivatalos bemutatón, mely a nagy havazás miatt privátra sikeredett Maranellóban.
Az igazi „fagyhalál” csak az ezt követő első teszteken következett, amikor kiderült, hogy valami nagyon nem stimmel az F2012-re keresztelt autóval. Akkor úgy tűnt, hogy az „ágaskodó lovacska” már a depóban kitörte a lábát és Fernando Alonso, valamint Felipe Massa az esélytelenek nyugalmával várja a startot Ausztráliában. Mindenki leírta a Ferrarit, mely folyamatosan csak időt és türelmet kért. A nép ez idő alatt egyre haragosabb lett. Az első verseny ennek megfelelően nem hozott meglepetést Melbourne-ben. Alonso 5. lett, de a következő versenyhétvégén már a dobogó legfelső fokán ünnepelt a hatalmas esőben.
A Ferrari csapatmunkája szinte csak Alonso sikere alá tud dolgozni
Ferrari
A Ferrarinál szép lassan realizálódott a helyzet, miszerint az autót valóban csak optimalizálni kell, és nincs szükség egy teljesen új gép megépítésére, ami esőben úgy tűnik, hogy verhetetlen. Ehhez természetesen a spanyol világbajnok már-már „gépies” formája is kellett. 6 versennyel a vége előtt a csapat a 3. helyet foglalja el 245 egységgel. Tekintve a 261 pontos McLaren bombaerős formáját és a 297 pontos Red Bull sebességét, nem valószínű, hogy a Ferrari előrébb fog végezni, miután Massa továbbra sem hajlandó nyomni a gázt, és sokat szenved.
A csapaton belüli párharcot tekintve itt a legtisztább a kép. Fernando vezeti a bajnokságot, Massa pedig csak a 10. helyen áll. A statisztikák önmagukért beszélnek, és noha ismét megengedett a csapatutasítás, erre gyakorlatilag egy alkalommal sem volt szüksége a Stefano Domenicali vezette gárdának.
Lotus F1 Team – egy versenyképes csapat, ami képtelen nyerni (231 pont, 4. hely)
A 2011-es szezon nem sikerült valami „erőteljesre” a britek számára, miután egy rossz kipufogó megoldást választottak. Az innováció egy teljesen rossz irányba terelte el a gárda mérnökeit, akik Robert Kubica kiesésével teljesen elvesztették a fonalat, és csak sodródtak az árral – ezt is csak lassan, gyenge tempóban.
2012-re komoly változások történtek Enstone-ban, és a szerkezeti átalakítások részeként Kimi Räikkönen, 2007 Forma-1 világbajnoka, valamint Romain Grosjean lett a csapat két új versenyzője. A finn és a francia pilóta is egy két esztendős kihagyást követően tért vissza, ami sokak szerint nem sok jót sejtetett, és akkor még az új konstrukcióról nem is beszéltünk. A kritikusok hamar elhallgattak, miután a „Jégember” és a komoly fejlődéseken keresztülment francia igencsak nagy tempót kezdett el diktálni a Renault motorral hajtott E20-as volánja mögött.
Februárban ezt az eredményességet nem sokan gondolták a Lotusról
AP / Mustafa Quraishi
A mezőny 14 versenyen van túl, és már csak 6 versenyhétvége van hátra, de a Lotus-Renault továbbra is magabiztosan őrzi a 4. helyét a 136 pontos Mercedes előtt és a 245 pontos Ferrari mögött. A csapat neve mellett 231 egység szerepel, mely valójában messze több is lehetne, tekintve azt, hogy a csapat néhány alkalommal komoly lehetőséget szalasztott el. Ez a 9 dobogó azonban nem egy elhanyagolható statisztika, még akkor sem, ha a csapat Bahreinben, Spanyolországban (Valencia) és Magyarországon is komoly eséllyel pályázott a győzelemre. Az elmúlt versenyeken a Lotus valamelyest visszaesést mutatott, de a britek még így is képesek a konstans jó teljesítményre, mely gyakorlatilag az egész szezonjukra jellemző volt. A lufi most is kidurranni látszik, akárcsak a korábbi években, de ez idén csak egy „eresztésnek” tűnik, és könnyen lehet, hogy egy utolsó nagy hajrával meglepetést okozhat a korábbi Renault.
Csapaton belül a párharc kiegyenlítettnek mondható. Írhatjuk ezt annak ellenére, hogy Räikkönen 149 pontos, addig Grosjean összesen 82 pontot gyűjtött össze. A nagy különbség annak tudható be, hogy a francia sokat hibázgatott a versenyeken, és noha az időmérő edzéseken rendre képes a tapasztalt csapattárs előtt autózni, valamint a futamokon is rendkívül gyors, a meggondolatlan lépések sokba kerültek számára. Gondoljunk csak a belga futam startjára, ami egy 1 versenyre szóló eltiltást eredményezett számára.
A páros nagyon erős, de itt az igazi vesztes Grosjean, aki, ha egy kicsit összeszedettebben versenyzett volna, most ő lenne az, aki esélyes lenne a címre, és nem Räikkönen. Sokaknak fájhat ezt kimondani, de ez a helyzet. De mint sok más sportban, itt is a számok döntenek.