Az italgyártó cég, amely az idei szezon elejétől működik együtt az amerikai istállóval, szerdán jelezte, hogy egyoldalúan felmondja a támogatói szerződést. A Haas autói a Rich Energy színei miatt kaptak fekete-arany fényezést.
"A célunk az volt, hogy legyőzzük a Red Bullt, ezért az, hogy Ausztriában a Williams mögött végeztünk, elfogadhatatlan" – olvasható a vállalat közleményében.
A Rich Energy döntésének másik oka, hogy elvesztett egy pert Angliában a logója miatt, amely erősen hasonlított a Whyte Bikes kerékpárgyártó cég emblémájára, ezért el kellett távolítania azt Romain Grosjean és Kevin Magnussen kocsijáról.
Később a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner reagált a Rich Energy tweetjére. Az ugyancsak a Twitteren megosztott üzenetből az derül ki, hogy a cég Steiner szerint továbbra is a csapat névadó szponzora. Többet azonban – a két fél közötti szerződésben foglaltak bizalmas voltára hivatkozva – nem árult el.
Az Autosport.com úgy értesült, a Rich Energy tweetjét vagy a cég ügyvezetője, William Storey írta, vagy az ő engedélyével került ki. A lap forrásai szerint a vállalat befektetői nem értenek egyet a szakítással, és próbálják megmenteni a Haasszal kötött megállapodást. "A szerződést nem bontottuk fel, és Williamsnek nincs is erre joga. A befektetők megpróbálják eltakarítani a PR-bonyodalmat, de ilyesmi előfordul" – mondta a portálnak egy informátor.