szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A tegnapi nap beírta magát a repüléstörténet nagy könyveibe.

A tegnapi nap beírta magát a repüléstörténet nagy könyveibe. Vitatott, konfliktusokkal teli korszak zárult le és egy még vitatottabb, még konfliktusosabb időszak következik azzal, hogy az Airbus cég átadta A380-as típusú Superjumbonak is becézett óriás repülőgépét az első vásárlónak, a Singapore Airlinesnak. A csúcsgépben eddig soha nem látott mennyiségű számítástechnikai vezérlő-eszköz lett összezsúfolva, így gyakorlatilag a világ legmodernebb repülőgépe.

A vezérlés nem Windows, hanem a LynxOS real-time operációs rendszer

A ceremóniára az Airbus gyárban, Toulouse-ban (Franciaország) került sor, amelyen részt vett a hatalmas projekt minden fontos szereplője; az Airbus, az EADS, a Rolls Royce és természetesen a Singapore Airlines vezetői. A büszke tulajdonos vezérigazgatója elmondta: „új fejezetet kezdünk a repülés történelemben: az égnek új királynője van”.

Az óriásrepülő „leg”-jei
Az A380-as királynő meglehetősen nagy méretekkel bír. Hossza 73 m (összehasonlításképpen egy futballpálya szélessége 70 m), szárnyának fesztávolsága 80 m, magassága 24 m. Üresen 277 tonnát nyom, míg maximális felszálló súlya 560 tonna. Utasszállításra rendelkezésre álló hasznos területe 630 négyzetméter. Érdekessége, hogy a pilótafülkében nincs botkormány, a számítógépek használata során megismert joystickkal működik. Az első útra 1,25 millió dollárért keltek el a jegyek, amiket az e-Bay-en lehett megvásárolni

Soha nem látott luxus
A Singapore Airlines flottájának új tagja 471 főt fog tudni szállítani (maga a repülőgép 800 főig székezhető), ebből 399 szék található turista osztályon, mindegyikhez 23 cm-es monitor tartozik audio és video csatlakozással, amelyeken 100 film, több mint 180 TV program, 700 CD és 22 rádióállomás közül válogathatnak az utasok. 60 business osztályú szék lesz, amik a gép emeleti részén találhatók, 1-2-1 konfigurációban. A székek mind vízszintes helyzetig dönthetők, tehát ágyként is használhatók. A királynő luxuskabinja, az első osztály, amit a Singapore Airlines „premier” osztálynak nevezett el, hogy megkülönböztethesse a többi járatán nyújtott első osztálytól, 12 üléses. Igazából azonban ezek nem ülések, hanem saját kis kabinok, amelyeket fal vesz körül – tolóajtóval és mindegyikhez 198 cm hosszú ágy is tartozik. Az egymás mögötti kabinok francia ággyá is alakíthatók – nászutasoknak. A kabinok hangulatos, kétszemélyes mini étteremmé is alakíthatók, ahova bármely első osztályú utas meghívhatja másik első osztályú útitársát vacsorára.

A cikk folytatása a Travelline.hu-n olvasható...

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!