szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai mozikban az Xbox 360-ra kiadott játék megjelenésének hétvégéjén 1999 októbere óta a legalacsonyabb bevételeket regisztrálták. Egyes filmes szakemberek ezt azzal indokolják, hogy a soha nem látott sikerrel debütáló játék az otthoni tévék elé szögezte azokat, akik egyébként a mozikban töltötték volna az időt.

Halo 3: első nap többet kaszált, mint a Pókember 3.
© AP
Az Advertising Age értesülései szerint a teljes jegyeladások mindössze 80 millió dollárra rúgtak az október 5-i hétvégén, amely 27 százalékos csökkenés az előző évhez képest. Ezzel 12 éves mélypontra estek a jegyeladások, ugyanis hasonlóra utoljára 1999-ben volt példa.

A Halo 3-at szeptember 26-án dobták piacra, s azóta jócskán 300 millió dollárnyi bevételt hozott a készítőknek. Ezzel olyan kasszasikereket utasított maga mögé, mint például az utóbbi évek egyik legsikeresebb mozijait, a Pókember 3-at, vagy a Karib-tenger kalózainak befejező részét. . Az Xbox Live szolgáltatásának játékosai a debütálás hetének végére több mint 40 millió játékórát hoztak össze.

„A Halo 3 legfőbb célcsoportja a 18-34 évesek köréből kerül ki, ők a hétvégi mozielőadások leggyakoribb látogatói is” – magyarázta Mike Hickey a Janco Partners nevű cég elemzője. „Ez az állapot még jópár hétig fennmaradhat.”

„A Halo 3-at a mozifilmekhez hasonló reklámkampánnyal harangoztuk be” – tette hozzá Josh Goldberg a Microsoft egyik termékmenedzsere. „Ennek meg is lett a hatása, nagyobb sikere lett a játéknak, mint bármelyik kasszasikernek.”
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!