A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Az Albacomp öt 10% feletti, azaz a tenderben referenciaként felhasználható alvállalkozóval együttműködve adta be pályázati anyagát a valaha kiírt legnagyobb – öt év alatt összesen 69 milliárd forint értékű – informatikai közbeszerzési tenderre, amelynek célja a 3,5 tonnánál nagyobb járművek országos elektronikus útdíjfizetési rendszerének megvalósítása és működtetése.
A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) 2007 szeptemberében írt ki közbeszerzési pályázatot 3,5 tonna megengedett össztömeget meghaladó gépjárművek elektronikus útdíjfizetési rendszerének megvalósítására és üzemeltetésére. Ez nem csak az autópályákon és az autóutakon, hanem az országos főutak egyes részein (gyorsforgalmi utakon, a párhuzamos utakon és a fontosabb tranzit utakon) is az úthasználattal arányos díjfizetést tesz lehetővé - várhatóan már 2009-től. A pályázat majdani nyertesének egy gazdasági társaságot kell létrehoznia, amely végrehajtja a pályázati anyagában foglalt rendszer kiépítését, illetve öt évig ellátja az üzemeltetési feladatokat.
A létrejövő rendszer érdekessége, hogy nemzetközi szinten is a legnagyobb ilyen jellegű megoldások közé fog tartozni.
A tender számos feltételt szabott meg a pályázókkal szemben, így többek között legalább 500 kilométer összefüggő úthálózatra kiterjedő, minimum egymilliárd forint éves üzemeltetési díjú vagy tízezer felhasználót kiszolgáló, és három évnél nem régebben üzembe helyezett elektronikus referenciarendszer felmutatását. A tenderen résztvevő nyolc pályázó közül hét olyan konzorciumot hozott létre, amelynek egyik tagja rendelkezik ennek megfelelő külföldi megoldással. Az Albacomp egyedüli pályázóként – a majdani nyertessel szemben elvárt, a rendszer kiépítésére és üzemeltetésére létrehozandó gazdasági társaság hatékony működtetése céljából – nem konzorciumi tagok, hanem 10% feletti alvállalkozók bevonásával tett eleget e feltételnek, amelyre a tenderkiírás lehetőségét biztosít.
Az Albacomp referenciahálózatát az Ascom és Fela cégek által kifejlesztett és működtetett svájci elektronikus autópálya- és autóút-díjszedő rendszer jelenti, amely nem csak műszaki megoldásait és megbízható működését, hanem az alacsonyabb beruházási költséget tekintve is méltó ellenfele bármely hasonló megoldásnak. Az Albacomp alvállalkozói közül a MOL befektetés-szervezési tevékenységgel és országos viszonteladói hálózatával, a Raiffeisen Informatik a központi informatikai rendszer létrehozásával, a Vodafone Magyarország Zrt. pedig adattovábbítási szolgáltatással venne részt a cég által a pályázati anyagban felvázolt rendszer kivitelezésében.
Az Albacomp szerint a rendszer létrehozásával kapcsolatos pénzügyi feltételeknek minden pályázó kizárólag banki finanszírozás bevonásával tud csak megfelelni, várhatóan azonban a pályázatoknál nem ez fogja a szűk keresztmetszetet jelenteni, hiszen a projekt összegéből adódóan majdan parlamenti jóváhagyással elfogadott döntés egyben a kockázatot csökkentő állami garanciát is jelent a pénzintézetek számára, amelyek így vonzó befektetési lehetőségként fognak a projektre tekinteni.
A tenderre az Albacompon kívül pályázatot adtak be:
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.