szerző:
Bari Máriusz
Tetszett a cikk?

Egyre több amerikai keres rá magára, illetve ismerőseire, kollégáira és leendő partnereire az interneten, tette közzé a Pew Internet and American Life Project. A felnőtt amerikai internethasználók 47 százaléka érintett.

Bár ez kétszer több a 2002-ben mért 22 százalékos arányál, a Pew vezető kutatója, Mary Madden meglepetését fejezte ki, hogy az ilyen irányú megmozdulásokból nincsen több.

"Az internetezőknek még mindig van egy igen nagy csoportja, aki még sose próbálta beütni a nevét egy keresőbe", nyilatkozta Madden az AP hírügynökségnek. "Megnőtt az ezzel kapcsolatos tudatosság, de ez láthatóan nem nőtt egy tempóban azzal a tartalommennyiséggel, ami kikerül rólunk az internetre."

Bár a felmérés szerint a nők és a férfiak egyenlő arányban keresnek magukról információkat az interneten, a nőknél esélyesebb az, hogy randevú előtt utánanéznek partnerüknek. Az 50 év alatti, illetve nagyobb jövedelemmel és magasabb fokú végzettséggel bíró internetezők többet keresnek magukra, sok esetben azért is, mert munkájuk megkövetel egy bizonyos online személyiséget. Az önkeresők közel háromnegyede azt állítja, csak egyszer-kétszer keres magára és meg is van elégedve azzal, amit talál - csak a netezők 4 százaléka mondta azt, hogy kellemetlen vagy pontatlan információra akadt volna.

A Pew szerint a felnőtt internetezők 53%-a ismerte be, hogy már keresett másról információt, leggyakrabban olyanokról, akivel már régóta nincsenek kapcsolatban, egyharmaduk azonban alapos volt annyira, hogy válásokkal illetve csődbemenésekkel kapcsolatos adatokat is keresett, egy másik egyharmad pedig képek után mutatott nagyobb érdeklődést.

A tanulmányból az is kiderül, hogy a közösségi oldalakon a tinédzserek elég akkurátusan szabják meg, hogy ki láthatja személyes adatikat tartalmazó profiljaikat és ki nem.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Magyarország irodalmi hírnevét öregbíti a Google új programja

Ma jelentette be a Google, hogy Magyarországon is elindítja Könyvkereső partnerprogramját. Ezzel megadja a lehetőséget a magyar kiadóknak, hogy könyveiket az egész világ számára előrhetővé tegyék. Ezzel megkönnyítik a nemzetközi és magyar felhasználók számára, hogy megtalálják és megismerjék a hazai műveket.

Bari Máriusz Tech

Évente 110 milliót áldoz a Google a "jó napokra"

A Google-keresések alig egy százalékát intézik a "Jó napom van" gombbal , derült ki a publicradio.org Google-lel készített interjújából. A keresőgomb jelentős reklámbevétel-kiesést jelent a cégnek.

hvg.hu Tech

A net sötét oldalán keres a kalóz Google

Köztudott, hogy a Google keresőjével sok mindent meg lehet találni. Azt azonban valószínűleg kevesebben tudják, hogy speciális kapcsolókkal az internet rejtett helyeit is át lehet kutatni.