szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A Pew Internet and American Life Project Tracking kutatása, amelyet az amerikai felnőtt lakosság...

A Pew Internet and American Life Project Tracking kutatása, amelyet az amerikai felnőtt lakosság körében végzett, arra szeretett volna fényt deríteni, mivel foglalkoznak a felhasználók, amikor online vannak. Egy korábbi felmérés alapján az amerikaiak 71%-a használja az internetet. Ez az érték egyaránt igaz nőkre és férfiakra.

Az internetezők csaknem mindegyike, 91 százaléka küld és olvas elektronikus leveleket, és ugyanennyien használják a kereső szolgáltatásokat. A további legkedveltebb tevékenységek között találhatjuk az online útvonaltervezést, és a hobbijukhoz kapcsolódó, valamint egészségügyi információk keresését. Az internetezők háromnegyede előzetesen tájékozódik a hálózaton, mielőtt vásárolna valamit, vagy utazik valahova. A napi híreket és időjárás-előrejelzést is több mint a háromnegyedük a hálózatról éri el.

Csökkenő érdeklődés

A további számadatok közül érdemes kiemelni, hogy a vizsgálatban résztvevők 60-70%-a vásárolt már interneten keresztül, foglalt már így szállást és utazást, és használt online közigazgatási szolgáltatást.  50% felett van azoknak a száma, akik video- vagy audioanyagokat néznek, hallgatnak, és akik már kerestek telefonszámot vagy címet a neten.

Az amerikai felnőtt internetezők több mint 40 százaléka keres állást, figyeli a sporteredményeket és bankol a világhálón. Hasonló azoknak az aránya is, akik már vásároltak és töltöttek le szoftvert, töltöttek fel képeket vagy videót és használnak chatelő szolgáltatást. A megkérdezettek egyharmada rendszeresen hallgat internetes rádióadásokat, részt vesz online aukciókon, megoszt fájlokat, letölt zenéket és számítógépes játékokat.

20 százalék alatt van azoknak a száma, akik saját weboldalt üzemeltetnek, webkamerát használnak, vagy tagjai valamilyen online  közösségnek, és mindössze 13% vallotta be, hogy látogat felnőtteknek szóló weboldalakat.

Az online időtöltési lista végére szorult az internetes párkeresés (11%), az online telefonálás és blogírás (8%). Az utolsó helyen találhatjuk a felnőtt tartalmak letöltését és megosztását, a megkérdezetteknek csak 4 százaléka tesz ilyet.

Ha van is néhány megkérdőjelezhető adat a fenti felmérésben, az egyértelműen látszik, hogy még Amerikában sem intéznek mindent az emberek az internet segítségével. Vélhetően a hazai internetezési szokások, tevékenységek is nagyjából így oszlanak meg, csak épp a magyar lakosság alacsonyabb százaléka (kb. 30%) internetezik.   

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

techline.hu Tech

Online feromonok

Aki magányos, gõzerõvel dolgozik... Mégpedig azon, hogy ez megváltozzon.