szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A digitális média nem öli meg a nyomtatottat, az internetezők nem fordítanak hátat a lapoknak, és még a társadalom újdonságok iránt fogékony csoportjai is erősen kötődnek a papíralapú kiadványokhoz - oszlatott el három közkeletű tévhitet csütörtöki előadásában Gábos Zsuzsa, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatója.

Egy lapkiadó-rendezvényen arról beszélt: négy kiadvány büszkélkedhet ma egymilliósnál nagyobb közönséggel; a Story magazin 1327, a Blikk bulvárnapilap 1122, a Nők Lapja 1025, míg a Kiskegyed 1017 milliós olvasótábort mondhat magáénak.

A napilapok közül egy ingyenes kiadvány, a Metro az ezüstérmes, ezt egy átlagos napon 693 ezren forgatják, míg a politikai orgánumok éllovasát, a Népszabadságot 414 ezren. Eközben három megyei lap is kétszázezres bázist mondhat magáénak: az általa ismertetett adatsor alapján a győr-moson-soproni Kisalföldbe 263, a Hajdú-Bihari Naplóba 216, míg a Kelet-Magyarországba kereken 200 ezren lapoznak bele nap mint nap.

A valamilyen rendszerességgel újságot olvasók tábora tavaly 7968 milliós volt, ez három év alatt minimális, alig pár tízezres csökkenés a kutató közlése szerint. Csak enyhén csökken azok aránya, akik naponta olvasnak lapot, miközben interneteznek is: a világhálóra fellépők 1641 milliós hadából 1471 millió ma is a hagyományos médium felhasználói közé számít.

A külföldi adatok azt sem támasztják alá, hogy a digitális médiumok és az internet terjedése visszaszorítaná a lapokat: tavalyelőtt Nagy-Britanniában 6, Franciaországban 11, Spanyolországban 24 százalékkal többen forgatták a három legolvasottabb politikai-közéleti napilapot, mint az ezredfordulón, míg az új technikák terén szintén jól álló olasz piac 5, a német pedig 10 százalékos csökkenést mutatott - közölte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Az internetezők 90 százaléka fogyasztáscsökkentést tervez

Az internetezők közel 90 százaléka gondolja úgy, hogy 2007-ben az idei évhez képest vissza kell fognia fogyasztását – derül ki az NRC Piackutatónak a HVG Online megbízásából végzett november végi felméréséből. Legtöbben az öltözködésre, a kultúrára, valamint a nyaralásra fordított összeget csökkentenék.

MTI Média

Magához tér a német nyomtatott sajtó

A német lapkiadók szövetsége szerint a 2004-es év a lapok, több mint másfélezer, együttes üzleti forgalmában 1 százalékos növekedést hozott. Ez az első fejlődés 2000 óta.

MTI Tech

Bővült a széles sávú internetezők tábora

Tovább bővült a széles sávú internet előfizetőinek tábora, miközben egy évre vetítve közel harmadára esett vissza a betárcsázós (dial-up) szegmens 2006 utolsó negyedévében - közölte a Központi Statisztikai Hivatal szerdán.

MTI Tech

Emelkedett a magyar internetezők száma

Az internet-előfizetések száma 2005 első negyedévének végére meghaladta a 782 ezret, ami 5 százalékkal volt több az előző negyedév végi és 22 százalékkal több az egy évvel ezelőtti értéknél.

hvg.hu Tech

Az internetezők érzéseire vadászik egy weboldal

A We Feel Fine projekt létrehozói kíváncsiak, mit éreznek nap mint nap az interneten szörfözők és a bloggerek. Ennek szondázására elkészítettek egy weboldalt, amely automatikusan megkeresi és regisztrálja az ilyen tartalmú mondatokat a hálón.