szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hvg.hu idén negyedik alkalommal indította útjára hagyományos blogversenyét, a Goldenblogot, mely idén közel három hónapon át fog tartani. A magyarországi és külföldi blogolási szokásokkal kapcsolatban a Universal McCann 29 országra kiterjedő, összesen 17 ezer internetező megkérdezésével készült közelmúltbeli felmérésből kiderül, hogy hazánk sereghajtó a blogolvasás tekintetében. A Goldenblog célja többek között ennek megváltoztatása.

A verseny hivatalos oldala
További információk, részletek a verseny menetéről, annak pontos szabályairól, a szakmai zsűri összetételéről, a támogatókról a verseny hivatalos honlapján, a http://goldenblog.hu/ oldalon.
A hvg.hu 2005-ben indította el először a Goldenblogot. A díj fogadtatása már a versenykiírás napján felülmúlta a portál várakozásait: a felhívás híre néhány nap alatt végigsöpört a magyar blogoszférán. Az idén negyedik évébe forduló verseny célja nem változott: az eddigiekhez hasonlóan most is a hazai blogélet fellendítése és a legjobb blogok szélesebb körben való megismertetése a fő szempont. Az új lebonyolítási rendnek köszönhetően ebben az évben kiemelt szerepet kapnak a kiválasztásban a blogokat nevező internetezők - akik egyben zsűritagnak is jelentkezhetnek - és a szervezők reményei szerint az egyes kategóriák versenye is nagyobb nyilvánosságot kap majd.

A korábbi évek tapasztalatai alapján a szervezők néhány dolgot változtattak a verseny menetén. A  Goldenblog idén előre rögzített kategóriákban zajlik majd, fontos változás, hogy 2008-ban nem egyszerre versenyeznek minden kategóriában a blogok, hanem tíz héten át, heti egy témában. Ezáltal a szervezők reményei szerint az egyes kategóriák nagyobb figyelmet kapnak.

Az idén először külön versenyeznek a "profi" és "amatőr" indulók. A nagy olvasottságú portálok, kiadványok, szervezetek által indított, támogatott blogok külön kategóriába kerülnek, melyben csak közönségszavazás lesz, méghozzá egy egész nyáron át tartó, nyílt szavazás.

Blogolvasási szokások

Az említett nemzetközi felmérés szerint a bloggerek aránya gyorsan változik – Németországban például tavaly júniusban még csak 7,5 százalék írt blogot, ez a szám mostanra 28 százalékra nőtt – elmondható, hogy a különböző kategóriák tekintetében a magyarok a filmes vagy tévés blogokat kedvelik a legjobban; a válaszadók 31 százaléka böngész ilyen típusú tartalmakat. Szorosan követik ezt a kategóriát a hírblogok (30 százalék) és a zenei blogok (27 százalék). Érdekes módon az egyéni webnaplók (az úgynevezett „ego-blogok”), amelyek világviszonylatban a legnépszerűbbek (a válaszadók 39 százaléka olvas ilyeneket), hazánkban csupán a hatodik helyen állnak 24 százalékkal.

Szintén sereghajtók vagyunk a blogokon tanúsított aktivitást tekintve. A válaszadóknak csupán alig több mint 10 százaléka szokott hozzászólni kedvenc oldalaikon. Ezzel legutolsók vagyunk a sorban, az utolsó előtti Dániában ez az arány már 35 százalék, a világelső Dél-Koreában pedig 80 százalék.

Blogírás tekintetében is szükség van a fejlődésre, hazánk ezen a téren szintén az utolsó helyen végzett a megkérdezett országok közül, a válaszadó internetezőknek ugyanis kevesebb, mint 10 százaléka ír saját blogot. Az előttünk végző Csehországban ez az arány csaknem duplája a hazai átlagnak.

A főnyeremény a HP Magyarország felajánlásában egy HP Pavilion dv6000 típusú laptop.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!