szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

 Az együttműködés keretében a Yahoo találati oldalain hamarosan a Google...

 Az együttműködés keretében a Yahoo találati oldalain hamarosan a Google rendszerén keresztül érkező célzott hirdetéseket találhatunk. Az együttműködés második szakaszában pedig a két cég azt fogja vizsgálni, hogy milyen lehetőségek rejlenek a két csevegő szolgáltatás (a Gchat és a Yahoo csevegője)  esetleges kooperációjában. Első lépésben azonban csak a reklámokról van szó – a megállapodást négy évre írták alá, és kitétele, hogy a Yahoo a Google hirdetések mellett más cégek célzott hirdetéseit is megjelentetheti, kizárólagosságról tehát nincsen szó.

Vajon mit forgatnak a fejükben?

 Elemzők szerint ezzel a lépéssel mindkét cégóriás jó jár – a Yahoo az együttműködéstől 800 milliós bevételnövekedést vár, a Google pedig ezzel egy csapásra birtokolni fogja a célzott-reklámokat megjelenítő keresőpiac nyolcvan százalékát. (a Nielsen Online adatai szerint a Google részesedése áprilisban 62 százalék, míg a Yahoo részesedése 17.5 százalék volt). Bár a megállapodást csak most hozták nyilvánosságra, a tárgyalások már idén februártól folyamatban voltak.

Hogy mi lesz a következő lépés azt nehéz megjósolni – talán egy giga-kereső (Yahoogle?), de az biztos, hogy a mai napon aláírt négy éves együttműködés csak a kezdete a dolognak…

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!