szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai számítógépes játékosok 40 százaléka a nők közül kerül ki - derül ki az ESA videójátékipari érdekvédelmi szövetség éves demográfiai tanulmányából, s ez csak egy meglepő tény a sok közül.


Számos sztereotípiával számol le az ESA éves tanulmánya. Michael D. Gallagher, az ESA elnöke szerint az új adatok birtokában egyértelmű, hogy a számítógépes játékok mainstream szórakoztatóipari kifejezési formává lényelgültek át, amelyek képesek a társadalom minden egyes szegmensét megragadni, egyúttal teljesen elfelejthetjük a "játékos" sztereotip fogalmát.

A jelentésből kiderül: az amerikai háztartások 65 százalékában játszanak számítógépes és videojátékokkal, s 38 százalékukban található játékkonzol. A játékosok átlagéletkora 35 év, míg minden negyedik gamer, azaz játékos 50 év felett van. A 18 évnél idősebb lányok és nők a játékospopuláció jelentősen nagyobb százalékát alkotják (33 százalék, a teljes női gamer-populáció 40 százalékra tehető), mint a 17 évnél fiatalabb fiúk (az ő arányuk 18 százalék).

Ami az amerikai szülőket illeti, 94 százalékuk van jelen a játékok vásárlásánál, 88 százalékuk figyeli gyakran vagy esetenként, hogy gyermekük mivel és hogyan játszik, s 63 százalékuk gondolta úgy, a számítógépes és videojátékok pozitív részét alkotják gyermekük életének. A tanulmányban a tavalyi év legkurrensebb játékaival kapcsolatos adatok is szerepelnek, ami szerint az összes eladott szoftver csupán 15 százaléka minősül felnőtt (M, Mature) tartalmúnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!