szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Miután éles bírálat érte a Facebook vezetőit adatkezelési ügyekben, meglepő lépésre szánták el magukat: a közösségi portál felhasználói ezentúl szavazás útján dönthetik majd el, milyen módon és milyen szabályok szerint irányítsák tovább az internetes közösségi portált.

Mark Zuckerberg, a Facebook alapítójának ezzel az a célja, hogy "felnyissák a Facebookot a felhasználók számára, akik így értelmesen részt tudnak venni a szabályrendszer és jövő kialakításában".
   
A Privacy International nevű emberjogi szervezet vezetője, Simon Davis szerint ez a megoldás egészen "egyedülálló." "Egyetlen cég sem tett meg ekkora lépést az átláthatóság és demokrácia irányában" - kommentálta Davis. 
   
Ugyanakkor Zuckerberg elismerte, hogy azért szükség volt erre a lépésre, mert valóságos "tűzvihart" keltettek azzal a döntésükkel, hogy megváltoztatták a szolgáltatás felhasználási feltételeit, s bevezették, hogy az oldalon elhelyezett valamennyi adat jogával a portál üzemeltetője rendelkezik még akkor is, ha a felhasználó megszünteti a tagságát. - "Ezek az adatok természetesen nem a mi tulajdonunkban állnak, nem is akartunk ilyen látszatot kelteni és sajnáljuk, hogy sokan mégis ezt hitték" - magyarázkodott Csütörtökön Zuckerberg.
   
A Facebook már a hét elején visszakozott, s most bejelentette, hogy a jövőben a felhasználók javaslatokat tehetnek bizonyos változtatásokra, és ha 7000 kommentálással elérik, hogy a többiek "támogassák" őket, akkor kirakják szavazásra a javaslatot. Ez Zuckerberg szerint ésszerű megoldásnak tűnik, és még azt is hozzátette a BBC-nek nyilatkozva, hogy a rendszert úgy csinálták meg, hogy egy kisebbség ne tudja megbundázni a szavazásokat. 
   
Zuckerberg nagyon fontosnak tartja felhasználói bizalmát, ami érthető, hiszen nem kevesebb, mint 175 millió Facebook-felhasználó van világszerte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Prizma

Engedett a Facebook

Tagjainak tömeges tiltakozása miatt új reklámmódszere finomítására kényszerült a Facebook amerikai internetes...