szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy brit telefonszolgáltató 1400 fontos (440 000 Ft) számlát szeretne behajtani ügyfelétől, miután az illetőnek ellopták a mobilját. A nő most a Facebookol harcol az igazáért. Szeretné elérni, hogy a bankokhoz hasonlóan értesítsék a mobilszolgáltatók az ügyfelet, ha gyanús forgalmat észlel a rendszerük.

Egy 28 éves londoni nő még a mobilszolgáltatójával is harcolni kényszerült, nem elég, hogy betörés áldozata lett. Mintegy száz másik tárggyal együtt a régi mobilját is elvitték ugyanis a házukból. Hónapok óta nem használták a telefont, először fel sem tűnt nekik, hogy ellopták. A betörőt persze ez nem akadályozta meg abban, hogy 72 órán át telefonáljon Kolumbiába, és 1400 fontos számlát csináljon.

© sxc.hu
A Sophos bloggere szerint itt lenne az ideje, hogy a mobilszolgáltatók - akik soha nem késlekednek, ha be kell hajtani a számlát -, jobban odafigyeljenek az ügyfeleikre. Ha egy hitelkártyáról költenek hirtelen nagyobb összeget, elvárjuk a banktól, hogy ellenőrizzék, minden rendben van-e. Ha egy régi mobilról hirtelen ilyen furcsa hívásokat kezdeményeznek, azt a rendszernek jeleznie kellene, és értesíteni a tulajdonost.

Addig is mindenki, akinek hever otthon rég nem használt mobilja, és ragaszkodik hozzá, cserélje a havidíjas szerződését feltöltőkártyás megoldásra. Ez legalább segíthet, hogy kevesebb kárt okozzanak a honvágytól szenvedő kolumbiai betörők.

További részleteket az áldozat által létrehozott Facebook oldalon talál.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!