Egy 28 éves londoni nő még a mobilszolgáltatójával is harcolni kényszerült, nem elég, hogy betörés áldozata lett. Mintegy száz másik tárggyal együtt a régi mobilját is elvitték ugyanis a házukból. Hónapok óta nem használták a telefont, először fel sem tűnt nekik, hogy ellopták. A betörőt persze ez nem akadályozta meg abban, hogy 72 órán át telefonáljon Kolumbiába, és 1400 fontos számlát csináljon.
 © sxc.hu |
A
Sophos bloggere szerint itt lenne az ideje, hogy a mobilszolgáltatók - akik soha nem késlekednek, ha be kell hajtani a számlát -, jobban odafigyeljenek az ügyfeleikre. Ha egy hitelkártyáról költenek hirtelen nagyobb összeget, elvárjuk a banktól, hogy ellenőrizzék, minden rendben van-e. Ha egy régi mobilról hirtelen ilyen furcsa hívásokat kezdeményeznek, azt a rendszernek jeleznie kellene, és értesíteni a tulajdonost.
Addig is mindenki, akinek hever otthon rég nem használt mobilja, és ragaszkodik hozzá, cserélje a havidíjas szerződését feltöltőkártyás megoldásra. Ez legalább segíthet, hogy kevesebb kárt okozzanak a honvágytól szenvedő kolumbiai betörők.
További részleteket az áldozat által létrehozott
Facebook oldalon talál.