szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vállalatok szívesen bevetnének új technológiákat, csakhogy a vezetők felének gondot okoz, hogy eldöntse, melyiket.

A vállalati stratégiában egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a közösségi oldalak. A Twitter, Facebook vagy a LinkedIn a megkérdezett szervezetek fele szerint fontos, mintegy 70 százalék pedig azt nyilatkozta, fontos eszköz lesz az elkövetkezendő egy évben. Az Oracle megbízásából készült Economist Intelligence Unit-tanulmány elkészítéséhez világszerte az IT-, telekommunikáció és a média 168 vezető beosztású szakemberét kérdezték meg, illetve korábbi kutatások mélyinterjúinak eredményeit használták fel. Eredményeik szerint a cégek nem csak a közösségi oldalakon, de a mobiltelefon képernyőjén is versenyeznek egymással a felhasználók figyelméért. A válaszolók 92 százaléka nyilatkozta, hogy mobil alkalmazásokat fejleszt vagy készül ilyet fejleszteni. Abban bíznak, hogy ezzel hatékonyabban monitorozhatják az ügyfeleik szokásait.

A cégek természetesen szeretnék az új technológiákat a maguk hasznára fordítani. A válaszadók 74 százaléka úgy véli, a technológia fejlesztése növeli a bevételt és a hasznot, ugyanakkor a megkérdezettek felének gondot okoz, hogy eldöntse, melyik technológia segítségével érheti el célját.

A tanulmány szerint az IT, a telekommunikáció és a média közötti határok elmosódása kétélű fegyver. Egyrészt bepillantást enged ugyan az ügyfelek életébe, ugyanakkor nincsenek már éles határok a cégek és a felhasználók, ügyfelek által generált tartalmak között.

Az elmúlt tíz év során a média, a telekommunikáció és azt IT egyre közelebb került egymáshoz, de e tendenciából kevés vállalat tudott tőkét kovácsolni. A szervezetek jobban megérthetik az ügyfeleiket, egyre könnyebben érhetik el őket és hatékonyabban kommunikálhatnak velük, ugyanakkor az ügyfelekkel való kommunikációt egyre nehezebben irányítani. Főleg úgy, hogy a legtöbb cég nem is érti a saját ügyfelei viselkedését.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Twitter-klónt fejleszt a Google

A Google kifejezetten jól áll a közösségi szolgáltatások terén: Gmail, Orkut, Wave, Picasa és persze a Youtube. Google zümm nevű szolgáltatás egyfajta Twitterként működik majd, még a szlogen is hasonló: oszd meg másokkal, mit csinálsz most éppen.

MTI Világ

A Twitteren jelentették be Clinton közel-keleti útját

Az amerikai diplomácia történetében első ízben fordult elő, hogy a washingtoni külügyminisztérium először a Twitter közösségi hálón jelentette be helyi idő szerint kedden az amerikai diplomácia vezetőjének közel-keleti útját.