Kínai koncepció: egy vonat, amely nem áll meg soha

Egy kínai koncepció szerint az „örökmozgó vonat” nem állna meg az állomásokon, hanem mozgás közben csatlakoztatnák a kabinokat a szerelvényhez.

  • hvg.hu hvg.hu
Kínai koncepció: egy vonat, amely nem áll meg soha

Időigényes és energiapazarló is megállnia a vonatoknak az állomásokon: egy harminc megállóból álló pályán közel három órát takaríthatna meg a szerelvény, ha menet közben vehetné fel utasait. A problémára egy kínai koncepció kínálhat megoldást: mozgás közben csatlakoztatnák a kabinokat a szerelvényhez.

Az utasoknak egy dokkoló egységbe kell beszállniuk az állomáson, mely az alá érkező szerelvényhez kapcsolódik. Innen lehet lejutni a vonat belsejébe. Ha az utasok elhagyták az összekötő kocsit, az a vonat végére csúszik és leválik a következő állomáson.

Leszálláshoz ezt a hátsó kabint vehetik igénybe az utasok, miközben a következő pályaudvaron újabb dokkoló kocsi csatlakozik a szerelvényhez, a felszállókkal. Bár a módszer kapkodósnak tűnhet, sokkal kényelmesebb megoldás lehet az utasok le – és felszállása szempontjából, mint az ötperces megállások, ami gondot okozhatnak a nehezen mozgó utasok számára.

Az ötlet egyelőre a terv formájában létezik, működését az alábbi videó mutatja be:

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.