szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legtöbb német high-tech cég vezetője szerint a válságnak vége, a megkérdezett CIO-k 71 százaléka már bevételnövekedésre számít. A Gartner ugyanakkor arra figyelmezet, hogy a recesszió visszatérhet. A piackutató szerint fel kell készülni erre, méghozzá most - áll a silicon.de cikkében.

Öröm és megkönnyebbülés - a német CIO-k legnagyobb része így érez. A pénzügyi válságnak vége, az üzleti mutatók újra javulnak. A cégvezetőknek mégsem lenne szabad túl korán örülniük - figyelmeztet Ken McGee, Jorge Lopez és Mark Raskino közös tanulmányában.

A Gartner szerzői a duplasüllyedésű vagy W-alakú recesszió jelenségre hívják fel a figyelmet. Ekkor a zuhanást kisebb növekedés, majd újabb meredek zuhanás követi. Az elmúlt 150 év során háromszor is megtörtént, hogy a válságot újabb követte rövid időn belül. A Gartner tehát azt ajánlja a cégvezetőknek, hogy már most készüljenek fel a második krízisre. 2008-ban még nem voltak felfegyverkezve a válság ellen, de ha a következő 12-18 hónapban várható problémákra sem készülnek fel, abba belebukhat a cég.

 

Wikipedia

A legtöbb cégvezetőnek nincs stratégiája W alakú recesszió esetére. A rövid távú terveket tehát haladéktalanul ki kell bővíteni - véli Ken McGee, a Gartner alelnöke. Szerinte elődeikkel szemben a 2010-es vezetőknek van egy nagy előnye. Az IT-ipar történelmében először a CIO-k kilencven százalékának van válságkezelési tapasztalata. E "veteránoknak" be kell vetniük a megszerzett tudásukat. Többek között be kell vonniuk a cég menedzsmentjét, és górcső alá kell venniük büdzsé-terveket, illetve átgondolni a jelenlegi üzleti évet - mit lehet elhalasztani a jövő évre szükség esetén -, illetve hol lehet a szerződési feltételeket módosítani a hardver- és szoftverszállítókkal, a szolgáltatókkal.

A piackutató cég szakértői azt tanácsolják, hogy a cégvezetők mindenképpen állítsanak össze válságtervet, és gondolják át, mit tennének, ha beütne az újabb recesszió - és persze reménykedjenek abban, hogy a válságtervet soha nem kell használniuk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Drasztikus a válság hatása a hazai médiára

Drasztikus a gazdasági válság hatása a hazai médiafogyasztásra - áll a Magyarországi médiapiaci körkép 2008 című, az ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézete által publikált kiadvány összegzésén.

Vállalkozás

Kik és hogyan húznak hasznot a válságból?

A tavaly ősszel kirobbant gazdasági világválságról naponta kapnak szárnyra egymásnak teljesen ellentmondó hírek: egyik nap már a stabilitás jeleit prognosztizálják az elemzők, máskor azzal ijesztgetnek, még csak most jön a mélypont. Egy ideje már nehéz megítélni, mi a valóság. Jónéhányan vannak viszont, akik haszonra is szert tesznek ezekben az ínséges időkben.