szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Nemrégiben már bemutattunk egy galériát a megkérdőjelezhetően elhelyezett netes reklámokból, ám már akkor tudtuk...

Nemrégiben már bemutattunk egy galériát a megkérdőjelezhetően elhelyezett netes reklámokból, ám már akkor tudtuk, ezzel koránt sincs vége a gyűjteménynek, hiszen az internet tele van furán pozícionált hirdetések. Folytassuk tehát a válogatást, ezúttal a Business Insider válogatásából csemegézve.

11 évesen részegen vezetni – mit is mondjunk, nem kis teljesítmény (már csak a lopott autó hiányzik a hírből). Tény, hogy a hirdetők szeretik, ha a reklámjuk kompetens szöveg mellett helyezkedik el. No de ennyire? Biztos, hogy itt kell a sört reklámozni?

S ha már a vezetésről volt szó, itt egy másik cikk, amelyik egy meglehetősen szomorú esetről tudósít: egy tanárt elgázoltak az iskola közelében. A cikken pedig ott vigyorog a Toyota egyik reklámalakja: igen, a gépkocsi ilyenekre is képes…

Ka-boom – olvasható az ínycsiklandó burger fölött. Kár, hogy közvetlenül mellette egy robbantásról számolnak be, ahol valami hasonló hanghatást hallottak az áldozatok, s feltehetően nem az ennivalóra asszociáltak.

A dél-koreai férfi mobilja felrobbant…, volt már ilyen eset a hordozható telefonok világában. Kérdés persze, hogy egy ilyen hírt olvasva tényleg kedvet kap-e az ember ahhoz, hogy mobiltelefont vegyen, még akkor is, ha azt olyan nagy név reklámozza, mint a Samsung.

Nem vall túlzott körültekintésre annak a reklámnak az elhelyezése sem, amelyik a „ hallasz engem?” szlogennel bombázza a potenciális érdeklődőket: közvetlenül felette ugyanis az Év süket emberéről olvashatunk.

Az, hogy a tőzsdei árfolyamok mozgása időnként a hullámvasutat idézik, megszokott. Na, de hogy ennyire?

A végére hagytuk a legelrettentőbb példákat. Minden hirdető szereti, ha a reklámja olyan weboldalra, olyan cikk mellé kerül, amit sokan néznek. És sajnos az is köztudott, hogy az emberek (így a netezők is) falják a bulvárhíreket, minél véresebb, elképesztőbb, horrorisztikusabb valami, annál többen nézik. De vajon tényleg jó helyre került az Eviant kisgyerekkel hirdető reklámja a gyerekét megevő szülők mellé? Vagy az a hirdetés, amelyik – egy gyerekét meggrillező pár rémtörténete mellett – azzal kecsegtet, hogy grillező szakembert varázsol belőlünk?

 

Ha önök is botlottak már ilyesfajta furán elhelyezett reklámokba, küldjék el számunkra a linkeket, hogy egy újabb összeállítással szolgálhassunk.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!