szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A célunk, hogy az első olyan márka legyünk, amelyik eléri az egymilliárd rajongót – jegyezte meg a héten a Rovio (az...

A célunk, hogy az első olyan márka legyünk, amelyik eléri az egymilliárd rajongót – jegyezte meg a héten a Rovio (az Angry Bird fejlesztője) marketingosztályának vezetője, hozzátéve: nekünk nem felhasználóink, hanem rajongóink vannak.

Az Angry Bird sikere véletlennek tűnhet, ám aki úgy véli, hogy mindez csak Fortuna asszony kiszámíthatatlan kegyéből pottyant a Rovio ölébe, nagyot téved.  Az Angry Bird ugyanis az 51. játéka a már 8 éve piacon lévő Roviónak, és igen átgondolt, sokszor megvitatott fejlesztés áll az addiktív játék és az ikonikussá vált karakterek mögött.

Ami talán meglepő, nevezett vezető egyáltalán nem tartja sokra a közösségi játékokat, például azokat, amelyek a Facebookon hódítanak. Úgy véli, ezek olyanok, mint a dohányzás, amiről tudja a dohányos, hogy nem igazán jó neki, mégsem hagyja abba. Ha viszont egyszer leteszi a cigarettát, többé nem tér vissza hozzá (jó esetben).

Az Angry Birds viszont olyannyira szórakoztató – véli az „apák” elfogultságával –, hogy  a játékosok újra meg újra vissza akarnak térni hozzá. Mindenesetre a számok őt igazolják, s persze az is, hányféle alakban kelt és kel életre az Angry Birds. Többek között már készül a nagyfilm is belőle (nem véletlen, hogy a Rovio nemrégiben felvásárolta a Kombót, a legnagyobb finn animációs stúdiót), ám hogy egy egészestés mozi keretében izguljuk végig a mérges madarak kalandjait, arra 2-3 évet még várnunk kell. Addigra azonban nagy valószínűséggel teljesül a Rovio vágya: az egymilliárd rajongó.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!