hvg.hu

Más, a Homo törzshöz tartozó fajokkal is szaporodhattak az ember ősei Afrikában 35 000 évvel ezelőtt.

A kutatók a modern afrikai lakosság között találtak olyanokat, akik genomjainak akár 2 százaléka is eredetileg más, az emberhez közel álló fajoktól származhat – írja az amerikai tudományos akadémia egyik kutatására hivatkozva a Nature magazin.

A paleontológusok között már régebb óta vita volt, hogy vajon az ember egyetlen, genetikailag elszigetelt fajból fejlődött-e ki, vagy a hominidák genetikai keverékéből, tavaly azonban egy, a neandervölgyi ember génállományát vizsgáló tanulmány már rámutatott arra, hogy történhetett némi keveredés a Homo sapiensek és neandervölgyiek között 80 és 30 000 évvel ezelőtt, ily módon pedig a neandervölgyi ember valójában a modern Homo sapiensben "él tovább".