szerző:
hvg.hu

Egy német felmérés szerint az interneten vásárlók mintegy harmada visszaküldi a csomagot, a divatcikkeknél még rosszabb az arány, de a lakberendezési tárgyak is gyakran jutnak vissza a feladóhoz.

Három online vásárló közül egy visszaküldi a termékeket, mert nem felel meg az elvárásainak. Tízből egy vásárló azért nem kéri mégsem a küldeményt, mert a képek, melyeket a neten látott, hamis várakozásokat keltettek benne. Az internetes kereskedő számára a helyzet kétszeresen keserű: egyrészt nem sikerült eladnia a terméket, másrészt mindez hatalmas költségekkel jár – áll a novomind AG közleményében.

A divat különösen kényes téma: minden második ügyfél küldi vissza az árut a feladónak. Vagy azért, mert felvéve nem tetszik nekik a ruhadarab, vagy mert nem megfelelő a méret.

A bútorok és lakberendezési cikkek nagy része is nagy valószínűséggel visszatér az eladóhoz: ötből egy online vásárló nyilatkozott úgy, hogy az ilyen termékeket nagyobb valószínűséggel küldi vissza.

Az online kiskereskedőknek ez drága mulatság. Nem csak a postaköltség miatt, de az adminisztráció is jelentős tétel, a sztornózás, a reklamációk kezelése mind a nyereséget nyirbálja meg. A szolgáltatók ezért igyekeznek csökkenteni a visszaküldött áruk mennyiségét. Ennek egyik módja, ha pontosan mutatják be a terméket, és a valós árut reklámozzák. Részletes leírások megjelentetése, a termék bemutatása több oldalról jó megoldás, illetve lehetőséget kell adni arra, hogy a vevő összehasonlítsa több kereskedő kínálatát.
Minél pontosabb kép alakul ki a fogyasztók fejében, annál jobban fel tudják mérni, hogy a termék valóban megfelel-e az igényeiknek.
A felméréshez 1069 német vásárlót kérdeztek meg, akik az elmúlt egy év során vettek valamit az interneten.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
128 millió forintért vásárolt festményt az MNB

128 millió forintért vásárolt festményt az MNB

Hát, ez szomorú: a MasterCard mégsem úgy vezeti be az álomfunkciót, ahogy elsőre tűnt

Hát, ez szomorú: a MasterCard mégsem úgy vezeti be az álomfunkciót, ahogy elsőre tűnt

Több gyereket szakíthattak el a családjuktól Amerikában, mint eddig mondták

Több gyereket szakíthattak el a családjuktól Amerikában, mint eddig mondták

Évtizedes csúcson a korai iskolaelhagyók aránya Magyarországon

Évtizedes csúcson a korai iskolaelhagyók aránya Magyarországon

Videó: simán felmegy a sípályán a hernyótalpas Dacia

Videó: simán felmegy a sípályán a hernyótalpas Dacia

Változik a YouTube, máshogy fogják ajánlani a videókat

Változik a YouTube, máshogy fogják ajánlani a videókat