szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az indiai és kínai metropoliszokban élő közösségi média felhasználók hajlamosabbak tartalmat gyártani, míg nyugati társaik javarészt fogyasztók. Ön aktív, megfigyelő vagy kritikus a közösségi oldalakon? Esetleg a Facebookot ignoráló, az anonimitáshoz ragaszkodó japánokkal rokonszenvez?  

A Forrester Research felmérése szerint, melyet a Mashable  idéz, a feltörekvő piacok felhasználói jóval lelkesebben gyártanak közösségi média tartalmakat nyugati társaiknál. A kutatók százezer közösségi média használót kérdeztek meg Ázsiában, Latin-Amerikában,  Észak-Amerikában és hét európai országban a 2011 második és harmadik negyedévére vonatkozó internetezési szokásaikról, azon belül a közösségi médiáról.
 
Az internet-hozzáféréssel rendelkezők 93 százaléka használja a közösségi média szolgáltatásokat egy vagy több alkalommal havonta, míg a hét európai országban (Nagy-Britannia, Franciaország, Svédország, Hollandia, Spanyolország, Németország és Olaszország) ez a szám 49 százalék. 

AP

A jelentés arra is rámutat, hogy a feltörekvő piacokon hajlamosabbak a felhasználók tartalmat gyártani, nem csak fogyasztani. Az indiaiak 80 százaléka, a kínaiak 76 százaléka blogol, szerkeszt saját honlapot, tölt fel rendszeresen videókat és vagy zenéket, ír hozzászólásokat havonta legalább egyszer. Az Egyesült Államokban ez az arány 24%, míg Európában 23% volt.

Reineke Reitsma alelnök, a Forrester kutatási igazgatója szerint a különbséget nem a nemzeti karakter okozza, inkább a válaszadók életkorával van összefüggésben. A kínai és az indiai megkérdezettek átlagéletkora ugyanis alacsonyabb, mint az USA-beli vagy az európai társaiké. (A kutatás során nagyobb városok lakóit kérdeztek meg.)

De életkor csak részben magyarázat, hiszen Kínában, Brazíliában, sőt Spanyolország is inkább a közösségi oldalon üzennek az átlagfelhasználók például email írása vagy chat helyett.

Ezzel szemben az érett piacok fogyasztói, például az Egyesült Államokban vagy Európában lakók, a közösségi médiában kevésbé aktívan kommunikálnak, inkább az információ megtalálására és feldolgozására használják. A fogyasztók mintegy hetven százaléka „megfigyelő” az USA-ban és Kanadában, azaz nem gyártják, csak élvezik a megtalált közösségi média tartalmakat. E régiókban az emberek mintegy harmada „kritikus”, akik a meglévő tartalmakra reagálnak.
 
Egy ország kilóg a sorból: Japánban extrém alacsony a közösségi média használatának aránya. A japánoknak kevesebb mint harmada (28%) használja a közösségi oldalakat havonta legalább egyszer, a Facebookot csak 13 százalék látogatja rendszeresen. Japánban a teljes anonimitást garantáló Twitter vagy a mixi népszerűbb.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

2011 a Facebook éve volt

Legjobban a Facebookkal kapcsolatos hírek érdekelték IT | Tudomány rovatunk olvasóit 2011-ben, de Fukushimáról, a földrengésről és Steve Jobsról is előszeretettel olvastak. Visszatekintésként összegyűjtöttük 2011 legizgalmasabb internetes és tudományos híreit.

hvg.hu Gazdaság

Szaúdi herceg száll be a Twitterbe

A szaúdi milliárdos, Valid bin Talal herceg és befektetési társasága (KHC) összesen 300 millió dollárt fektet a mikroblogot működtető Twitterbe - jelentette az AP hírügynökség.

hvg.hu Tech

Saját székeket kaphatnak a twitterezők amerikai színházakban

Általában nem tekintik kultúrembernek, aki egy balett-előadás vagy egy szimfónia közepén előveszi a fényesen világító okostelefonját és tweetelni kezd, mégis számos színházban van erre mód - a tweetelésre kijelölt székeken legalábbis.

hvg.hu Tech

Karácsonyi ajándékba kaptuk a Facebooktól, ami amúgy is járt volna

Nem lehet ellenőrizni, valóban törölték-e a profilt, problémás a címkézés, csekély a felhasználó kontrollja a saját adatai fölött, a Facebook árnyékprofilokat hoz létre – azokról is gyűjt a lájkolások alapján adatokat, akik nem is tagjai a közösségi oldalnak. Ezek voltak a legfrissebb vádak a Facebook ellen. Van, amelyiknek volt alapja, másra nem találtak bizonyítékot az adatvédelmi szakemberek. Ha a Google vagy a Facebook világszerte jelen akar lenni, kénytelen lesz alkalmazkodni a területi sajátosságokhoz is.