A trükk ócska, mégis még mindig sokan bedőlnek, ha egy emailt kapnak, amelyet látszólag a PayPal, az eBay, vagy valamelyik más nagy cég küldött. Az internetes bűnözők arra kérik a címzettet, kattintson a levélben megadott linkre, és adjon meg bizonyos személyes adatokat úgymond egyeztetés céljából. Jelszavakat, hitelkártyaszámokat és egyéb értékes információkat csalnak ki így az áldozatoktól az adathalászok, hatalmas károkat okozva. 15 nagy internetes cég - köztük a Google, a Facebook, a PayPal és a Yahoo - fogott össze a spammerek ellen, és tömörült
DMARC néven szövetségbe (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) – áll a
Spiegel cikkében.
A népszerű email szolgáltatók, közösségi oldalak és egyéb internetes cégek domainalapú hitelesítési rendszert használnak. Az alapötlet az, hogy megvizsgálják az email feladóját, így az adathalász leveleket a címzett nem is kapja meg.
A DMARC-rendszert a szövetség néhány tagja már használja, köztük a Facebook is, amint ezt a közösségi oldal egyik szakembere a
Wirednek elmondta. A lap úgy tudja, hogy a PayPal, a Yahoo és a Google mintegy másfél éve kezdte használni a rendszert, ami egyébként egy évtizedes megoldáson alapul.