szerző:
Bedő Iván

Brit tudósok bebizonyították, hogy az A3-as papír nagyobb élmény, mint az A4-es. Ez nem vicc: a nyomtatóbiznisz egyik nagyágyúja, a japán Brother azzal is igyekszik erősíteni világpiaci helyzetét, hogy a megszokott méretűek mellett hevesen reklámozza az A3-as nyomtatóit is. Nem véletlen tehát, hogy a cég megbízta Richard Wisemant, a hertfordsire-i egyetem pszichológiaprofesszorát. Ő aztán a Brother áprilisi, berlini nemzetközi sajtóbemutatóján máris ismertethette friss kutatásának eredményét: aki A3-as méretben kapja a kezébe valamelyik vállalat reklámját vagy termékismertetőjét, annak a fejében 66 százalékkal jobban megmarad az információ.

A Brothernek nem árt iparkodnia: globális főnöke, Toshikazu Koike prezentációja stagnáló eredményeket mutatott, beleértve egy kis 2011-es visszaesést, ami feltehetőleg a japán földrengés okozta termelési zavaroknak is betudható. Az IDC piackutató illetékes európai igazgatója, Arnaud Gagneux azzal a felméréssel alapozta meg a derűlátást, amely szerint a nagy nyugat-európai piacokon – Angliában, Franciaországban, Németországban – a kis- és középvállalatok kétharmada még a pénzügyi válság ellenére sem halogatja az elavult nyomtatók újakra cserélését.

©

Az ilyen cégeket is megcélozza a Brother az előkészületben lévő, a világ leggyorsabbjának, a sebességében és energiatakarékosságában a lézernyomtatókkal vetekedőnek beharangozott fekete-fehér tintasugaras készülékével. Egy éven belül jelenhet meg az európai piacon, ára még nincs, a technikai részletekről pedig annyit árultak el, hogy percenként 100, kétoldalas nyomatot lesz majd képes készíteni. A gép a kevésbé elterjedt linehead technológiát alkalmazza: egyetlen sorban helyezkednek el és az A4-es papír teljes szélességében egyszerre nyomtatnak a tintafúvókák, szám szerint 5198 darab.

©

A fő profiljának tekinthető nyomtatókkal és lapolvasókkal azonban már nem érheti be az idestova egy évszázada varrógépekkel indító, a múlt században író- és számológépekkel hírnevet szerző japán cég. A Google által egy ideje fejlesztett és a világsajtóba néhány hete ismét bedobott vetítős szemüveg egyszerűbb vetélytárásnak tekinthető a Berlinben is bemutatott, furcsa nevű AiRScouter. (A scouter cserkészt, felderítőt jelent.) A termék Japánban április 17. óta már kapható, bár nem önmagában, hanem vállalati rendszerek részeként. Nyilván azért is megelőzhette a Google fejlesztését, mert nem maga a lencse a kijelző, hanem külön kis dobozka vetíti a lencsére a képet. Akár számítógéphez, akár telefonhoz vagy más mobil eszközhöz kapcsolható, és ami ezeken megjeleníthető, az a pápaszemen is látszik. A kép akkora, mintha 40 centis kijelzőt néznénk egyméteres távolságból. Első benyomásunk szerint annyiban nem igazi augmented reality (kiterjesztett valóság) megoldásról van szó, amennyiben a kép nem a szemünk által látott képre vetül, hanem inkább elfoglalja a látómezőnket, azaz egyik szemünkkel a vetített képet látjuk, a másikkal a valóságot. Azzal mutatták be, hogy egyik szemünk előtt mozgóképes szerelési útmutató jelenik meg, a másik szemünkkel figyelhetjük, ahogyan összecsavarozzuk az alkatrészt. Ez arra is emlékeztet, ahogyan néhány éve a német BMW autógyár koncepciót dolgozott ki, ők autószerelést képzeltek el efféle szemüveggel.

A lapolvasásra is mutattak jövőbe mutató kísérleteket Berlinben. Könyvből képet kimásolni, gyerekrajzot gépbe vinni akár úgy is lehetne, hogy egyszerűen letesszük őket az asztalra, ujjunkkal megjelöljük, mire gondolunk, és onnantól fogva a gép mindent elintéz. Richard Thomas, a Brother európai termékfejlesztési menedzsere nem is titkolta, hogy a megoldás emlékeztet a Microsoft asztalnyi kijelzőjére, a Surface-re. De lehet belőle más is: amit ezúttal láttunk, az csak vetített szimuláció volt, a japánok még dolgozhatnak rajta.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Niklasson Katalin Tech

Csokitorta, ékszer és emberi szív a 3D-nyomtatóból

Lehet már nyomtatni csokoládétortát vagy ékszert, de akár az emberi csont pótlására alkalmas implantátumot is 3D-s technológiával. Sőt, a gyógyszergyártók a 3D bionyomtatóval készült májmintán tesztelhetik a készítményeiket. A nem túl távoli jövőben érkezhetnek teljes szervek is a nyomtatóból a transzplantációra váró betegek műtétjeihez.

MTI Kult

Nem jelenik meg többé nyomtatva az Encyclopaedia Britannica

Nem jelenik meg többé nyomtatott formában és teljes mértékben digitalizálódik a híres Encyclopaedia Britannica. Az utolsó keményfedeles példányokat 1395 dollárért - durván 310 ezer forintért - meg lehet vásárolni a vállalat honlapján.

250 milliárd forinttal verték át az ukránokat

250 milliárd forinttal verték át az ukránokat

Fotózzon főpolgármester-jelölt nélküli főpolgármester-jelölti kampánypultokat!

Fotózzon főpolgármester-jelölt nélküli főpolgármester-jelölti kampánypultokat!

Egy hét alatt három tonna kokaint fogtak a rotterdami kikötőben

Egy hét alatt három tonna kokaint fogtak a rotterdami kikötőben

Az orvosok gyakran cselédnek nézik őket, és senki nem vesz tudomást a gondjaikról

Az orvosok gyakran cselédnek nézik őket, és senki nem vesz tudomást a gondjaikról

Újabb kérdés a rezsiutalvánnyal kapcsolatban: mi van, ha nincs a nevünkön rezsiszámla?

Újabb kérdés a rezsiutalvánnyal kapcsolatban: mi van, ha nincs a nevünkön rezsiszámla?

Kajak-kenu-vb: a női kenu kettes ezüst-, Kozák Danuta kajak egyesben bronzérmes

Kajak-kenu-vb: a női kenu kettes ezüst-, Kozák Danuta kajak egyesben bronzérmes