szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Samsung néhány éven belül nemcsak az okosmobilos front, hanem a teljes mobilpiac első helyezettje lett. A dél-koreai elektronikai óriás telefonjai sem rosszak, de van azért még egy tényező, ami magyarázza a sikert.

A cégér nemcsak a jó bornak kell, nincs ez másként a mobilok esetében sem. A Samsung telefonjai márpedig jól mennek, jól mutatják ezt a Galaxy S III-ról és a Galaxy Note II-ről szóló hírek. Az Asymco piacelemző cég úgy látja, hogy a Samsung feltűnően sikeres mobilos tevékenységének kulcsa az iparági szereplőkhöz és más vállalatokhoz képest is feltűnően magas reklámköltésben rejlik. Bár a cég egyes részlegeinek költése becslés szintjén ismert, a teljes Samsung-költést 4 milliárd dollárra teszik.

Asymco

Az Asymco elemzői úgy számolnak, hogy más divíziók (például a félvezetőket vagy LCD-ket gyártók) nem folytatnak túl erős marketingtevékenységet, a háztartási eszközök és tévék frontján pedig csökkennek az eladások és a verseny, így a Samsung reklámköltésének jelentős része a mobilokhoz kapcsolódik, ez teszi tehát ki a grafikonban látható samsungos vonalak legnagyobb hányadát. Jó látszik: a Samsung az Apple-höz, a HP-höz, a Dellhez és a Microsofthoz képest is többet költ, de idén várhatóan beelőzi még a reklámban klasszikusan erős Coca-Colát is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!