szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kicsi, nagy, szögletes, letisztult dizájnú, kétmagos, 1,6 GHz-es, 4 hüvelykes… A Vodafone közleményt adott ki arról, hogy tapasztalatai szerint milyen szempontok vezérlik a felhasználókat a karácsonyi ajándék-, illetve készülékvásárlás során.

A mobilvásárlási csúcsidőszak a szenteste előtti héten van, de az utolsó 1-2 napra már csak kevesen hagyják a beszerzést. Erre egyébként a férfiak hajlamosabbak, a nők korábban kezdik a készülődést - derül ki a Vodafone által idézett, ismeretlen forrású felmérési eredményből, mellyel a szolgáltató alighanem az eNET és a Telekom hasonló témájú közös kutatására kíván reagálni.

A legnépszerűbb karácsonyi ajándékok között várhatóan az idén is ott lesz az okostelefon. Mivel az ajándékba szánt telefonok értéke magas, ezért az esetek döntő többségében a csalódás elkerülése végett az ajándékozó és az ajándékozott együtt veszi meg a készüléket. Az idősebb korosztály, illetve a kisebb gyermekek azonban még meglephetők, hiszen náluk már, illetve még nem játszik annyira fontos szerepet a telefon márkája, típusa - írja a Vodafone.

A beszerzés előtt szinte kivétel nélkül mindenki elsősorban a szolgáltatók honlapján tájékozódik, illetve élőben is megnézi a telefonokat. A Vodafone tapasztalatai szerint ezen felül a férfiak sokszor különböző blogokon és fórumokon is utánaolvasnak a kinézett készüléknek, a nők pedig leggyakrabban személyes kapcsolataik révén tájékozódnak, vagy kérnek tanácsot.

A szolgáltató szerint a vásárlók jellemzően négy szempontot fontolnak meg, amikor kiválasztják a számukra vagy szeretteiknek legmegfelelőbb telefont: az árat, a márkát, azt, hogy a telefon okos-e vagy sem, illetve hogy érintőképernyővel vagy gombokkal vezérelhető.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!