szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A redmondi cég célkeresztjébe ismét a Google levelezőrendszere került, és van is igazság abban, amivel támadja a keresőóriást.

Emlékeznek még a Microsoft Google-ellenes Gmail-paródiájára? A kisfilm pillanatok alatt bejárta az internetet, és igazságtartalmával kevesen vitatkoztak.

Most ismét lépett a redmondi óriás, és a „Don’t Get Scroogled by Gmail” kampány keretében újra a magánszférába való behatolással vádolja a Google-t, pontosabban annak levelezőrendszerét, a Gmailt.

Írjál szerelmednek, barátodnak, ismerősödnek, minden e-mailban minden egyes szót átfésül a Google, hogy azután célzott hirdetéseket helyezhessen el a levelek mellett, és így pénzt csináljon személyes üzeneteidből – állítja a vád.

A Gfk. Roper felmérésére hivatkozva arra is utal a Microsoft, hogy a felhasználók 70 százaléka tulajdonképpen nincs is ezzel tisztában, viszont akik tudják, azoknak a 88 százaléka helyteleníti ezt a gyakorlatot. A redmondi cég most arra ösztönzi a felhasználókat, hogy írjanak alá egy petíciót a Scroogled! oldalon, illetve osszák meg ez irányú tapasztalataikat a netes közösséggel.

Van abban igazság, amit a Microsoft állít, és ezzel valószínűleg mindenki egyetért, aki csak egyszer is rácsodálkozott arra, honnan „tudja” a Gmail, hogy éppen hitelre van szükségünk, partnert keresünk, megfázásos panaszaink vannak stb.

A Microsoft, hogy még inkább hangot adjon felháborodásának, a Gmail Manhez hasonló videókat is készített a témában. És persze azonnal gyógyírt is kínál az említett gondokra: nem meglepő módon saját felhő alapú e-mail-szolgáltatását, az Outlook.com-ot.

Frissítés (2013.02.08.): a Google eljuttatta hivatalos állásfoglalását szerkesztőségünkbe:

„A Google és számos, a cég által kínált website vagy szolgáltatás a reklámok miatt lehet ingyenes.  A Google csapata azon dolgozik, hogy ezek a hirdetések relevánsak legyenek, és ne legyenek tolakodóak. A hirdetések és a kapcsolódó információk megjelenítése anélkül történik, hogy az e-mailjeidbe, a Google-fiókod tartalmába bárki belenézne. Egy, a spamek kiszűrésére is használt programhoz hasonló számítógépes algoritmus határozza meg automatikusan, hogy milyen reklámok jelenjenek meg."

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Meghalt Spencer Davis beatlegenda

Meghalt Spencer Davis beatlegenda

A miskolci medve elől épphogy be tudott ugrani a kocsijába egy gazda

A miskolci medve elől épphogy be tudott ugrani a kocsijába egy gazda

Jellinek Dániel cége bevásárolta magát a Waberer's-be

Jellinek Dániel cége bevásárolta magát a Waberer's-be