Az easyJet az Airbus-szal és a Nicarnica Aviationnel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után indította el az ún. AVOID technológia kidolgozását. A soron következő, augusztusban induló kísérletben két Airbus tesztrepülőgép vesz részt: az egyik a vulkáni hamut oszlatja szét a légtérben, - ami így egy mesterséges vulkáni hamufelhőt hoz létre, - míg a másik AVOID technológiával felszerelt tesztrepülőgép több mint 30 ezer láb magasságban igyekszik észlelni és elkerülni a hamufelhőt. A kísérlet kezdetén a Seviri és Calypso műholdak az űrből is képesek lesznek rögzíteni a vulkáni hamufelhő képét, ezáltal is bizonyítva az AVOID technológia pontosságát és hatékonyságát.

A rendszer működési elve az időjárási radarokhoz hasonlítható: az infravörös technológiával ellátott repülőgépek képeket közvetítenek a pilótáknak és a légiirányító központoknak, így akár már 100 km-es látótávolságon belül, 5000 és 50 ezer láb magasság között is érzékelhetőek majd a vulkáni hamufelhők. Egy esetleges vulkánkitörés esetén, az AVOID élő, egyidejű információt tud küldeni a légkörben található aktuális hamu mennyiségéről, így azok a légterek, amelyek közvetlenül nem érintettek a vulkánkitörés által, fennakadás nélkül használhatóak lesznek.