szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindössze 137 forintnyi összeget írt hozzá mindenki mobilszámlájához az amerikai AT&T szolgáltató, mégis hatalmas a felháborodás miatta. A fogyasztóvédők ellenérve emlékeztet az itthon a Telekom sárgacsekk-díjával és a MÁV gyorsvonati pótjegyeivel kapcsolatban felmerült kifogásokra.

Úgy tett egy plusztételt a számlákra a cég, hogy közben semmilyen pluszszolgáltatást nem nyújt cserébe. A mondat jelenleg az amerikai AT&T mobilszolgáltatóval szemben hangzik el, itthon a MÁV gyorsvonati pótjegyeivel, még közelebbi példát említve pedig a Telekom sárgacsekkes díjával kapcsolatban volt nagyjából hasonló a probléma. Az amerikai cég egy havi 0,61 dolláros, nagyjából 137 forintnak megfelelő tételt ír májustól a számlákhoz, "adminisztrációs díj" megnevezéssel.

A vállalat szóvivője szerint a költség más cégeknél magasabb, az előfizetők viszont azért nem értik a díjtételt, hiszen adminisztráció eddig is volt, a mobilcégnél semmilyen új költség nem merült fel, amivel a díjat indokolni tudnák.

Elemzők szerint (és itt is utalnánk a gyorsvonati pótjegyekkel kapcsolatos hazai helyzetre) a szolgáltató egész egyszerűen azért vezette be a tételt, "mert megteheti".

A 0,61 dolláros adminisztrációs díjból az AT&T évente 500 millió dolláros extra bevételhez jut.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!