Az IBM a 2013-as ünnepi szezon mobil vásárlási szokásait kutatva érdekes megállapításra jutott: az iOS-esek, azaz az iPhone- és iPad-tulajdonosok több vásárlást intéztek készülékeikről, mint az androidosok, megerősítve azt, hogy az iOS vonzóbb platform az mCommerce számára, mint a Google mobil operációs rendszere.
A felmérés azt is kiderítette, hogy a mobil forgalom rekordot döntött az ünnepi bevásárlási szezon idején, az online látogatók közel fele mobil eszközről érkezett. A mobilforgalmat az okostelefonok vezették (28,5%), a táblagépek részesedése 18,1 százalék volt. Ugyanakkor a tabletekről több vásárlás történt, vélhetően a nagyobb, így többet mutató, kényelemesebben használható képernyőjük miatt, valamint azért, mert ezekről az eszközökről a teljes böngésző jobban elérhető.

A platformok közötti különbség leginkább ott domborodott ki a tanulmány szerint, hogy egy iOS-használó átlagban 93,94 dollárt költött, míg az androidosoknál ez az érték 48,1 dollár volt. Az összes online eladás 23 százaléka esett az iOS-ers eszközökre, az androidosok esetében ez a szám mindössze 4,6 százalékot ért el.
Korábban már mutattunk egy online tesztet, aminek az eredményéből az derült ki, hogy az Apple-készülékek tulajdonosai eszesebbek, mint az egyéb gyártók telefonjait birtoklók, ráadásul számos felmérés igazolta azt, hogy az Apple-felhasználók általában aktívabbak készülékükkel, mint az androidosok.
Az IBM számai ennek ellenére meglepőek, hiszen igazán markáns különbséget mutat az online elkötelezettség szempontjából a két konkurens platform között.